Normedia.ro vă prezintă în exclusivitate un interviu cu Bota Victor Florian, Președinte Remarkable Romanian Results și administrator al Museum of Romanian Records.
Despre artă, știință, sport, cultură și istoria colecțiilor de la Museum of Romanian Records.
1. Care este povestea din spatele Asociației Remarkable Romanian Results, respectiv a dezvoltării unui Muzeu al Recordurilor?
Fundația Remarkable Romanian Results este rezultatul dorinței şi necesității de a exista un loc unde să fie recunoscute şi popularizate rezultatele remarcabile românești obținute de-a lungul istoriei, ȋn toate domeniile, precum cultură, artă, sport, istorie, știință.
Este singurul loc din ţară care prezintă ȋntr-un mod deosebit, la cel mai înalt nivel, realizări ale românilor, așa cum acestea merită şi fără de care lumea ar fi fost mai săracă.
În cei cinci ani de existență, Fundația a reușit să ofere publicului experiențe inedite împreună cu Museum of Romanian Records® (marcă înregistrată), un loc unic ȋn lume, unde pasiunea unui om a ajuns la rang de record mondial.
2. Înțeleg că nu ați accesat până acum fonduri europene sau guvernamentale. Dacă ați avea un grant de 100.000 de euro, în ce ați investi această sumă?
Până ȋn acest moment întreaga activitate a fost susținută din fondurile proprii, dar fondurile europene sau guvernamentale sunt un punct pe lista noastră de interese. Cu un grant de 100.000 de euro activitatea instituției noastre se poate dezvolta considerabil, avȃnd ȋn vedere paleta largă de oportunități disponibile aici.
De la evenimente tematice, târguri și expoziții pentru turiști, până la evenimente filatelice naționale și internaționale, la cel mai ȋnalt nivel, dar și congrese pentru colecționarii din ȋntreaga lume.
De asemenea, interesul nostru se îndreaptă și către campaniile de informare și promovare, pentru a atrage un număr cât mai mare de vizitatori, cu precădere ȋn rândul tinerilor, dar și crearea de diverse facilități și gratuități.
Museum of Romanian Records® este o locație pe care dorim să o aducem ȋn atenția agențiilor de turism, iar organizarea de master class-uri cu experți naționali și internaționali ȋn turism poate aduce un plus valoare ȋn dezvoltarea echipei, dar și a oricărui pasionat.
Tot pentru profesionalizarea echipei, importante sunt trainingurile şi cursurile de limbi străine sau public speaking, iar implementarea prietenoasă a interacţiunii digitale pentru vizitatori prin proiecte AI, VR, RA sau digitalizarea informației sunt cu siguranță necesare.
Toate acestea pentru popularizarea unor rezultate remarcabile românești și a unui loc unic ȋn lume ce merită recunoaștere pe plan mondial.
3. Ce planuri de dezvoltare aveți pe termen mediu și lung? Ce soluții aveți de gând să implementați pentru creșterea numărului de vizitatori?
În prezent, avem mai multe proiecte ȋn desfășurare, care ne vor ajuta să organizăm mai bine întreaga noastră activitate şi totodată vor fi un pas înainte pentru evoluția noastră.
Unul dintre cele mai importante planuri ȋl reprezintă inaugurarea mai multor secțiuni noi, şi anume: zona dedicată rezultatelor remarcabile românești şi sălile filatelice care cuprind filatelie tradițională, istorie poștală românească, timbre fiscale, dar şi colecția FIP (Federația Internațională de Filatelie).
De asemenea, punem ȋn practică un plan cu multe evenimente săptămânale, lunare şi multianuale. Încercăm să interacționăm cât mai mult cu publicul nostru, să aflăm ce ȋşi dorește cu adevărat de la noi şi dezvoltăm promovarea pe toate canalele mass-media și social media, pentru a ne face cât mai auziţi.
Tot ȋn această direcție ne gândim la campanii de presă prin comunicate și conferințe de presă.
4. Care a fost numărul de vizitatori pe anul 2022? Câte evenimente au fost organizate?
Pe anul 2022 am avut 2896 de vizitatori ȋn cadrul a 30 de evenimente produse şi susținute de noi şi 13 evenimente găzduite de noi, dar susținute de alte organizații culturale sau persoane private.
Este anul ȋn care ne-am dezvoltat ȋn ceea ce privește organizarea de evenimente, şi am alcătuit o serie intitulată “Vin la muzeu”, ȋn care vizitatorii au putut descoperi, pe rând, colecțiile noastre.
În total au fost 8 ediții și au cuprins: “Vin la tirbușon”, “Vin la fier” și “Vin la Colecții”, urmând ca anul acesta să organizăm și “Vin la timbru”.
Pentru anul ȋn curs, dezvoltăm și o activitate cinematografică alături de regizorii români și pregătim o surpriză ȋn această direcție, ȋn zona camerelor și aparatelor de filmat de epocă.
5. Care ar fi motivul sau motivele pentru care o persoană ar merita să vă viziteze?
Museum of Romanian Records® este un loc unic ȋn lume, atȃt prin numărul extraordinar de obiecte, cȃt și prin faptul că sunt obiecte deosebit de rare (peste 15000 de obiecte sunt modele unicat).
Densitatea colecțiilor, 100 la număr, împărțite ȋn 4 zone: colecția de fiare de călcat, trivete şi sobe, colecția de tirbușoane, mini colecțiile (aparate foto, gramofoane, fonografe, maşini de scris, telefoane, cântare, obiecte cu tema Florii de Colţ ş.a.) şi colecţia filatelică, desfășurate în 10 săli de expoziție, pe o suprafață de 5000 m², fac din această locație un adevărat spectacol.
Pentru colecţiile noastre, deținem 7 recorduri mondiale certificate de Guinness World Records, după cum urmează: cele mai mari colecţii de trivete, de fiare de călcat, de tirbuşoane şi de obiecte cu tema Florii de Colț din lume, cel mai important fier de călcat şi tirbuşon din lume, vândute vreodată de o casă de licitație către o persoană fizică şi recordul mondial pentru cea mai ȋnaltă cruce din lume amplasată pe un vârf montan (Crucea Eroilor de pe muntele Caraiman).
Museum of Romanian Records® ilustrează perfect modul ȋn care niște obiecte de uz caznic devin operă de artă, iar istoria omenirii este prezentată de la data când au fost concepute şi până astăzi, fiind expuse toate culturile lumii.
Standardele clădirii sunt la cel mai ȋnalt nivel, iar modul de prezentare al colecțiilor (din perspectiva formelor şi a designului) și faptul că toate obiectele sunt vizibile, printr-un sistem propriu de expunere, denotă pasiunea și dăruirea pentru acest loc deosebit.
6. Cum vedeți promovarea României prin Museum of Romanian Records?
România este privită prin Museum of Romanian Records® la nivel european şi internațional pe mai multe planuri, ȋn special datorită legăturilor dezvoltate ȋn timp cu diversele asociații filatelice sau cu colecționarii de fiare de călcat, tirbușoane, aparate foto, fonografe, gramofoane, instrumente muzicale ş.a. Prin prisma acestei prietenii vechi de peste 20 de ani şi participarea la evenimente europene şi internaționale, România este reprezentată la cel mai ȋnalt nivel pe harta lumii.
Museum of Romanian Records® împreună cu Fundația Remarkable Romanian Results, pot promova România ca un centru cultural internațional important pentru colecționarii de nişă, pentru turismul internațional, dar şi cel naţional.
Capacitatea de a susţine evenimente ȋn spațiile sale, de a organiza tururi ghidate ȋn colecţii de dimensiuni neegalate ȋn lume şi cu prezenţa unor obiecte unicat ȋn lume, a dezvoltat şi dezvoltă ȋn continuare proiecte precum: documentaţie video şi cinematografică, cărţi, albume, emisiuni filatelice, care pot aduce un interes deosebit ȋn ţara noastră.
Considerăm că, prin Museum of Romanian Records® şi Fundaţia Remarkable Romanian Results, România poate trece de la nivelul de atracţie la cel de destinaţie turistică.
7. Dacă ați avea o funcție de decizie la nivel guvernamental, ce soluții ați implementa?
Cea mai importantă decizie ţine de promovarea potenţialului deja existent. Este nevoie de găsirea urgentă a unor strategii şi canale de promovare turistică.
În zonele cu potențial turistic este necesară găsirea unor pârgii de ascociere a mediului privat cu cel de stat, prin sprijin guvernamental, pentru constituirea de platforme operaţionale cu soluţii şi proiecte reale de organizare şi dezvoltare durabilă.
8. Aveți parteneriate, colaborări cu instituțiile statului, cu școli, licee, facultăți?
Avem colaborări cu asociaţii culturale private şi Asociaţia Română de Filatelie, iar ocazional cu facultăţi şi licee.
Aceasta este o ramură pe care ȋncercăm să o dezvoltăm, fiind deschiși la o varietate de colaborări, ȋntrucȃt ne adresăm atȃt publicului educațional, de afaceri, de evenimente, dar ȋn special celui turistic.
Toate acestea pentru că spațiul nostru este oportun pentru evenimente precum lansări de cărți, de diverse produse, congrese, conferințe, cursuri, festivaluri, tȃrguri, spectacole muzicale, proiecții cinematografice și multe altele.
Clădirea noastră este amplasată ȋn centrul Bucureștiului și se desfășoară pe 8 niveluri, iar pe lȃngă sălile de expoziție, dispunem de o sală de conferinţe cu o capacitate de peste 150 de locuri, dotată cu echipamente de sunet, proiectoare și microfon, o frumoasă terasă cu priveliște asupra Palatului Parlamentului și a Catedralei Mȃntuirii Neamului, dar și o curte interioară privată de peste 900 m², ce poate fi amenajată cu mobilier de exterior, la cerere.
De asemenea, spațiul este dotat cu două bucătării complet echipate la standarde moderne și cȃte o plasmă, sistem de sonorizare, dar și baie pentru fiecare etaj. Așadar, suntem pregătiți pentru diverse colaborări și parteneriate, din care să rezulte lucruri frumoase.
9. Aveți reduceri pentru tineri/elevi/studenți?
În funcţie de evenimentul pe care ȋl organizăm, da, avem anumite tipuri de reduceri pentru această categorie, şi nu numai. Spre exemplu, anul trecut am organizat o ediție “Vin de Black Friday la Colecții” unde toţi vizitatorii au putut admira colecțiile la jumătate de preț.
10. Ce sfaturi aveți pentru tânăra generație?
Cred că este foarte important să ştie fiecare de unde a venit, să privească ȋnapoi, ca să se gândească cum se raportează la viitor. I-aş îndruma pe toţi tinerii să se bucure de tot ceea ce este frumos ȋn jurul lor, să experimenteze, să fie curioşi, să aibă curaj să descopere locuri noi. De aceea, ȋi așteptăm să ne cunoască povestea.