Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești asigură de acum ocolirea Municipiului Slatina, așa cum cei 18,5 km ai Lotului 1 permit încă din luna aprilie ocolirea orașului Balș.
,,Încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Pitești-Craiova: aglomerația provocată de tranzitarea orașelor Slatina și Balș! Prin ocolirea celor două localități se scurtează considerabil timpul de deplasare și crește gradul de siguranță pe acest traseu care asigură legătura rutieră între Muntenia și Oltenia.’’, a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Construcția celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești a început în luna septembrie 2019. Prin deschiderea întregului Tronson 2 (aproximativ 40 km), traficul rutier de tranzit de pe ruta Pitești-Craiova nu va mai provoca aglomerație în orașele Slatina și Balș.
Tronsoanele 3 și 4, construite de același antreprenor român, avansează foarte bine. Pe Tronsonul 3 stadiul fizic al lucrărilor a depășit în acest moment 30%, iar activitățile de proiectare pentru Tronsonul 4 sunt avansate. Dacă Antreprenorul român menține ritmul actual, circulația pe Tronsonul 3 (31,75 km) ar putea fi deschisă anul viitor (2023), iar pe Tronsonul 4 (31,82 km) în următorii doi ani (2024).
Pe Tronsonul 1 (17,7 km) – între Centura Nord Craiova și intrarea în Balș – constructorul italian are mari întârzieri (doar 52% avans), ceea ce pune în pericol deschiderea circulației în acest an, conform contractului. Pe acest tronson nu va putea fi deschisă circulația până la sfârșitul anului, așa cum prevede contractul.
Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Pitești (finanțat prin POIM 2014-2021), este format din 4 Tronsoane (în lungime de peste 120 de km) care trebuie să asigure o legătură rutieră modernă între Muntenia și Oltenia.