A fost semnat contractul pentru secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, respectiv Cornetu-Tigveni, care este totodată și cel mai mare contract semnat vreodată de Compania de Drumuri. Constructorul este asocierea dintre WEBUILD SPA (Astaldi) – TRANCRAD SRL, cu prețul de 5.323.767.251,00 lei fără TVA.
Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor lucrează și la Podul Brăila.
Astaldi este pe „lista neagră” a constructorilor din România cu certificate intermediare negative primite pentru lotul Pitești – Curtea de Argeș (Lotul 5) și Podul Brăila. Pe Lotul 2 Boița – Cornetu, Asocierea Mapa-Cengiz a început lucrările de proiectare luna aceasta.

Contractul prevede executarea:
- 37,40 km lungime
- 95 poduri/viaducte/pasaje
- 2 noduri rutiere, unul la Cornetu și altul la Văleni
- 1 tunel – Poiana cu o lungime de 1,7 km
- spații pentru servicii
- centru de Întreținere și Coordonare
- ecoduct în zona localității Călinești
Contractul, finanțat prin fonduri europene nerambursabile, include o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 luni.
Durata garanției lucrărilor este de 120 luni.
În data de 7 februarie a acestui an, a fost semnat și contractul pentru Secțiunea 2 Boita – Cornetu a Autostrăzii Sibiu – Pitești, fiind, al doilea cel mai mare contract semnat din istoria CNAIR.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi și va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat la semnarea contractului, că se închide tot acest traseu cu lotul 3, cea mai dificilă secțiune. „Sper ca traversarea Carpaților cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”





