Atenție la fraudele online! Băncile avertizează la faptul că este o ”epidemie de escrocherii” în mediul virtual

0
29

Băncile au avertizat asupra unei creșteri mari a fraudei în 2022, o mare parte dintre acestea provenind din mediul online, anunță BBC.

Barclays a declarat pentru BBC că 77% dintre escrocherii au loc acum pe rețelele sociale, pe piețele online și în aplicațiile de dating.

TSB a spus că o creștere mare a cazurilor de uzurpare a identității, de investiții și de fraudă la cumpărare au fost principalii factori care au determinat acest lucru.

Acesta a constatat că escrocheriile prin impostură pe WhatsApp s-au triplat într-un an, în timp ce anunțurile false de pe Facebook Marketplace s-au dublat.

Și a mai spus că au existat „vârfuri uriașe de fraudă” pe platformele deținute de Meta, cum ar fi WhatsApp și Facebook.

Un purtător de cuvânt al Meta a declarat pentru BBC că este de părere că frauda este „o problemă la nivelul întregii industrii”.

„Escrocii folosesc metode din ce în ce mai sofisticate pentru a înșela oamenii într-o serie de moduri, inclusiv prin e-mail, SMS și offline”, au spus ei.

„Nu vrem ca nimeni să cadă victimă acestor infractori, motiv pentru care platformele noastre au sisteme de blocare a escrocheriilor, agenții de publicitate din domeniul serviciilor financiare trebuie acum să fie autorizați de FCA (Financial Conduct Authority) și desfășurăm campanii de conștientizare a consumatorilor cu privire la modul de a detecta comportamentul fraudulos.”

Epidemie de escrocherii

Liz Ziegler, directorul de prevenire a fraudelor de la Lloyds Banking Group, a declarat pentru BBC că băncile se confruntă cu o „epidemie de escrocherii”.

„Având în vedere că peste 70% din fraude încep prin contactul prin intermediul principalelor platforme tehnologice, aceste companii trebuie să fie responsabile pentru a opri escrocheriile la sursă și a îndrepta lucrurile pentru victimele nevinovate”, a spus ea.

Anterior, directorul general al NatWest, Alison Rose, a declarat în fața unei comisii de specialitate a Trezoreriei că trei milioane de persoane din Marea Britanie au fost victime ale fraudei în 2022.

„Am înregistrat o creștere de 87% a fraudelor”, a spus ea, adăugând că NatWest a estimat că 60% dintre fraude își au originea în social media și platformele tehnologice.

Între timp, TSB a declarat că 60% din cazurile de fraudă privind achizițiile de care are cunoștință – în care un escroc vinde un articol pe care nu intenționează niciodată să îl trimită cumpărătorului – se întâmplă pe Facebook Marketplace, iar două treimi din cazurile de fraudă prin imitare pe care le vede se întâmplă pe WhatsApp,

Banca spune că a emis 2 650 de rambursări pentru aceste cazuri anul trecut.

Paul Davis, directorul de prevenire a fraudelor de la TSB, a declarat că, în opinia sa, companiile de social media „trebuie să își curețe urgent platformele” pentru a proteja consumatorii.

„Este timpul ca societățile de social media și companiile de telefonie să își asume responsabilitatea financiară pentru nivelurile tot mai ridicate de fraudă care au loc pe platformele lor”, a spus el.

Fonduri returnate

Potrivit celor mai recente cifre ale UK Finance, care reprezintă sectorul bancar și financiar, 56% din suma totală pierdută din cauza escrocheriilor a fost returnată clienților în prima jumătate a anului 2022.

Multe bănci, printre care NatWest, Lloyds și Barclays, au aderat la Codul model de rambursare contingentă, care are ca scop rambursarea persoanelor care au căzut victime ale unei escrocherii de tip Authorised Push Payment (APP) „și au acționat în mod corespunzător”.

O escrocherie APP este cea în care o persoană este păcălită să transfere bani într-un cont operat de un escroc.

Dar TSB spune că rambursează oamenii în 97% din toate cazurile de fraudă pe care le vede și face campanie pentru ca și alții să urmeze acest exemplu.

Rocio Concha, director de politici și advocacy la grupul de consumatori Which?, a declarat că statisticile „expun amploarea îngrijorătoare” a fraudei pe rețelele de socializare.

„Proiectul de lege privind siguranța online trece prin Parlament de mai bine de un an și progresul a fost mult prea lent, iar oamenii sunt în continuare înșelați în fiecare zi”, a spus ea.

„Guvernul trebuie să facă un pas vital în lupta împotriva fraudei, asigurându-se că proiectul de lege include cele mai puternice protecții posibile pentru consumatori și că este adoptat ca lege fără alte întârzieri.”

Atenție la fraudele online! Băncile avertizează la faptul că este o ”epidemie de escrocherii” în mediul virtual
Atenție la fraudele online! Băncile avertizează la faptul că este o ”epidemie de escrocherii” în mediul virtual

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.