PERICOL! Degradări semnificative la cel mai înalt viaduct din România, după doar 9 ani de la inaugurare

0
79

Viaductul de la Aciliu, parte a Autostrăzii A1 Sibiu – Orăștie și cel mai înalt viaduct din România, necesită reparații semnificative după doar 9 ani de la inaugurarea sa în noiembrie 2014, precizează Economedia.

Viaductul, care are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri înălțime, face parte din lotul 3 de pe această autostradă, inaugurat de fostul premier Victor Ponta.

Problemele au început să apară rapid după inaugurare, cu închiderea și demolarea unei secțiuni de 22 km între Săliște și Cunța pentru reconstruire. În 2016, CNAIR a reziliat contractul cu constructorul, Salini Impregilo. Acum, CNAIR a lansat o licitație pentru avizarea reparațiilor la viaduct.

Expertiza tehnică a relevat o serie de probleme semnificative cu structura viaductului, inclusiv degradări, fisuri și lucrări nefinalizate. Printre problemele identificate se numără fisuri transversale și longitudinale la grinzile de parapet, fisuri și microfisuri la dalele prefabricate, crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor și desprinderi ale betonului la pila 11.

Concluzia expertizei a fost că respectiva construcție se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă în toate aspectele proiectului. Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii trei ani.

Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător. Numărul de fisuri s-a dublat, iar cele existente s-au extins. Au apărut noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.

PERICOL! Degradări semnificative la cel mai înalt viaduct din România, după doar 9 ani de la inaugurare
PERICOL! Degradări semnificative la cel mai înalt viaduct din România, după doar 9 ani de la inaugurare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.