
Marin Anton, fost deputat PNL și fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a evitat o condamnare de cinci ani de închisoare pentru fapte de corupție legate de acordarea unui contract pentru realizarea noului terminal al Aeroportului Otopeni.
Curtea de Apel București a dispus încetarea procesului penal pe baza prescripției faptelor, anulând astfel sentința inițială de 5 ani de închisoare, scrie G4Media.
Marin Anton a fost trimis în judecată de DNA în 2017 pentru luare de mită. Potrivit acuzațiilor, în 2009, în calitate de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ar fi primit o mită de 5,3 milioane de euro de la reprezentantul unei companii italiene pentru a facilita acordarea unui contract pentru construirea noului terminal al Aeroportului Otopeni.
Curtea de Apel București a decis încetarea procesului penal împotriva lui Marin Anton din cauza prescripției faptelor, anulând astfel condamnarea inițială de 5 ani de închisoare. Deși sentința inițială a prevăzut și confiscarea sumei de 22.760.654 lei de la Anton, această decizie a fost menținută și de Curtea de Apel.
În același dosar, Mihai Adrian Ionescu, fost director general adjunct al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri din România SA, a beneficiat și el de încetarea procesului penal pentru complicitate la luare de mită, pe baza prescripției faptelor.
Această decizie face parte dintr-o serie de dosare închise de instanțe din România ca urmare a aplicării deciziilor Curții Constituționale și a instanțelor supreme privind prescrierea faptelor. Astfel, numeroase persoane implicate în cazuri de corupție au scăpat de pedepsele inițiale din cauza acestor decizii legale.
Cazul lui Marin Anton reprezintă un exemplu elocvent al complexității și provocărilor în lupta împotriva corupției în sistemul judiciar din România. Prescripția faptelor și alte interpretări ale legii pot avea consecințe semnificative asupra răspunderii penale a celor implicați în astfel de fapte de corupție.
