
Autoritățile din România au descoperit un caz alarmant de obținere frauduloasă a diplomelor de asistenți medicali generaliști de către cetățeni italieni, care nu cunoșteau limba română și nici nu au participat la cursurile sau stagii de practică necesare pentru această profesie.
Potrivit informațiilor furnizate de News.ro, 12 percheziții au fost efectuate în județele Ilfov și Mureș în cadrul acestui dosar, care vizează practici ilegale de școlarizare și acordare de diplome.
Mecanismul ilegal dezvăluit de anchetatori implică școlarizarea fictivă a cetățenilor italieni, care nu posedau cunoștințe de limba română și nu au participat efectiv la activitățile educaționale necesare pentru obținerea diplomei de asistent medical generalist în Uniunea Europeană. Potrivit surselor apropiate anchetei, 11 cetățeni italieni ar fi beneficiat de diplome false, iar autoritățile urmează să audieze mai mulți suspecți implicați în această schemă frauduloasă.
Printre persoanele care urmează să fie audiate se numără elevi italieni, liderul grupului, profesori, reprezentanți ai conducerii școlii postliceale, funcționari de la Inspectoratul Școlar Județean Mureș și o persoană de la Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – Filiala Mureș.
Operațiunea desfășurată de polițiști vizează infracțiuni grave, printre care constituirea unui grup infracțional organizat, fals intelectual, uz de fals și divulgarea informațiilor secrete de serviciu sau nepublice. Mai mult, vor fi puse în executare mandate de aducere emise pe numele a 8 persoane, în scopul depistării acestora și aducerii lor la cunoștință a calității procesuale, a drepturilor și obligațiilor aferente, precum și pentru audiere.
Acest caz subliniază importanța rigorii și transparenței în procesul de acordare a diplomelor și certificatelor profesionale, cu atât mai mult în domeniul medical, unde cunoștințele și competențele sunt cruciale pentru siguranța și bunăstarea pacienților. Autoritățile își continuă eforturile pentru combaterea fraudelor și asigurarea integrității sistemului educațional și profesional în România.
