Partidul Național Liberal (PNL) a cheltuit 2 milioane de euro din fonduri publice pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”, prin intermediul a 400 de panouri publicitare stradale.
Această sumă include costurile de producție și montare a afișajului în întreaga țară. Contractul, care continuă până la sfârșitul anului, ar putea ajunge la peste 4 milioane de euro, scrie SNOOP.
Conform PNL, începând cu luna mai, s-au cheltuit 510.000 de euro lunar pentru închirierea a 400 de panouri publicitare care promovează cartea lui Nicolae Ciucă. Pe lângă aceasta, 450.000 de euro au fost alocați pentru producerea și montarea acestor panouri.
„Noi am făcut un deal că am luat panourile pe un an de zile”, a explicat Rareș Bogdan, prim-vicepreședinte PNL, justificând utilizarea continuă a panourilor pentru promovarea cărții după finalizarea campaniei electorale.
Promovarea cărții lui Nicolae Ciucă este finanțată din subvențiile acordate de la bugetul de stat, fapt confirmat de PNL la solicitarea site-ului de investigații Snoop.ro. Rareș Bogdan nu consideră că există un conflict de interese în utilizarea fondurilor publice pentru promovarea unei cărți private și subliniază importanța culturii și lecturii în România.
Decizia PNL de a folosi fonduri publice pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă a generat controverse și critici din partea opoziției. „Este cea mai scumpă campanie de marketing pentru un rezultat în vânzări care nu va fi pe măsură”, a declarat Lucian Romașcanu, purtător de cuvânt al PSD, subliniind că cheltuielile exagerate nu justifică beneficiile obținute.
În plus, AUR și PSD au contestat legalitatea panourilor în timpul campaniei electorale, dar deciziile Birourilor Electorale Județene au fost neuniforme, unele solicitări fiind aprobate, altele respinse.
PNL a argumentat că panourile nu constituie propagandă electorală, ci sunt utilizate pentru promovarea unui proiect cultural. Rareș Bogdan a subliniat importanța cititului și a adus în discuție comparații cu lucrări ale altor lideri politici internaționali, afirmând că volumul lui Ciucă este „cel puțin la fel de bun ca Pas cu Pas scrisă de Klaus Iohannis, dacă nu chiar mai bună”.
Campania de promovare a cărții lui Nicolae Ciucă reprezintă o inițiativă costisitoare și controversată, finanțată din fonduri publice. Aceasta a atras critici și a ridicat întrebări despre prioritățile financiare și etice ale PNL, având în vedere contextul economic și politic actual din România.
Distribuie acest articol pentru a informa publicul despre utilizarea fondurilor publice și despre implicările etice și financiare ale acestei inițiative.






