Lanțul global Subway spune că analizează o posibilă vânzare a afacerii, după aproape șase decenii de proprietate familială, precizează BBC.
Firma a înregistrat o creștere rapidă timp de ani de zile, dar acum se confruntă cu creșterea costurilor și cu o concurență sporită.
O vânzare a companiei ar putea fi evaluată la peste 10 miliarde de dolari (8,2 miliarde de lire sterline), potrivit Wall Street Journal, care a relatat primul articolul.
Gigantul bancar de investiții JP Morgan consiliază Subway cu privire la potențiala vânzare.
Subway a declarat că nu intenționează să ofere alte informații actualizate despre proces până când acesta nu va fi finalizat și nu a precizat cât timp ar putea dura.
Global sandwich chain Subway says it is exploring a possible sale of the business after almost six decades of family ownership. pic.twitter.com/XP1YMxV8e8
— Shanell Davis (@ShanDavis1974) February 15, 2023
La începutul acestei luni, compania a anunțat al doilea an consecutiv de vânzări record. Subway a declarat că vânzările în aceleași magazine au crescut cu 9,2% anul trecut, comparativ cu 2021.
Aceasta a adăugat că va ,,continua să execute împotriva călătoriei sale de transformare de mai mulți ani”, care include noi elemente de meniu și modernizarea restaurantelor sale.
Subway a fost fondat în 1965 sub numele de Pete’s Super Submarines în Bridgeport, Connecticut, de Fred DeLuca, în vârstă de 17 ani, și prietenul de familie Peter Buck.
A trecut prin mai multe schimbări de nume înainte de a fi redenumit în cele din urmă Subway în 1972.
În decurs de doi ani au deschis 16 magazine de sandvișuri în statul lor natal și apoi au început să francizeze marca. În prezent, acesta are aproape 37.000 de puncte de vânzare în peste 100 de țări.
Restaurantele Subway sunt deținute și operate de francizați, inclusiv de mii de antreprenori și proprietari de afaceri mici.
În ultimele luni, companiile din întreaga lume s-au confruntat cu o creștere a costurilor pentru orice, de la alimente la combustibil.
În iulie, unul dintre rivalii Subway din domeniul fast-food-ului, McDonald’s, a majorat prețul cheeseburgerului său în Marea Britanie pentru prima dată în mai bine de 14 ani.
Compania a declarat că restaurantele sale din Marea Britanie vor adăuga între 10 și 20 de pence la o serie de produse.
Într-un e-mail adresat clienților, directorul executiv al McDonald’s UK și Irlanda a declarat că se confruntă cu ,,alegeri dificile” în ceea ce privește prețurile sale.
