Red Bull, găsită vinovată de încălcarea plafonului bugetar al Formulei 1. FIA, infracțiunea a fost ,,minoră”

0
104

Red Bull a fost găsită vinovată de încălcarea plafonului bugetar al Formulei 1 de către FIA, organismul care guvernează acest sport, scrie BBC.

Red Bull a depășit limita de 145 de milioane de dolari în cursul anului 2021, a precizat FIA, adăugând că infracțiunea a fost ,,minoră”.

Aceasta înseamnă că echipa a depășit plafonul cu mai puțin de 5%, adică 7,25 milioane de dolari.

Atât Red Bull, cât și Aston Martin au fost, de asemenea, găsite vinovate de o încălcare procedurală a plafonului.

FIA nu a dezvăluit suma cu care Red Bull a depășit plafonul, modul în care a făcut acest lucru sau ce sancțiuni vor fi aplicate. Aceasta a declarat că ,,în prezent stabilește măsurile adecvate”.

Red Bull a precizat într-o declarație că a luat act de concluziile FIA ,,cu surprindere și dezamăgire”.

Echipa a adăugat: ,,Prezentarea noastră pentru 2021 a fost sub limita plafonului de costuri, așa că trebuie să analizăm cu atenție constatările FIA, deoarece credem în continuare că costurile relevante sunt sub valoarea plafonului de costuri pentru 2021.”

,,În ciuda poziționării altora, există, desigur, un proces în conformitate cu regulamentele cu FIA, pe care îl vom urma cu respect, în timp ce luăm în considerare toate opțiunile disponibile pentru noi.”

Ambele echipe au posibilitatea de a face apel la această decizie.

Printre sancțiunile potențiale pentru o încălcare ,,minoră” se numără: o mustrare; deducerea punctelor din campionatul piloților și/sau constructorilor pentru sezonul în cauză; suspendarea din una sau mai multe etape ale unei competiții; limitări ale testelor aerodinamice sau ale altor teste și o reducere a plafonului de costuri al echipei.

Comunicatul FIA a adăugat: ,,În ceea ce privește acest prim an de aplicare a regulamentelor financiare, intervenția administrației FIA privind plafonul de costuri s-a limitat la examinarea cererilor depuse de concurenți și că nu au fost lansate investigații formale complete”.

O încălcare procedurală nu reprezintă o depășire a cheltuielilor, ci mai degrabă o necompletare corectă a formularelor. Williams a fost, de asemenea, găsită vinovată de acest lucru și amendată cu 25.000 de dolari la începutul acestui an.

Anterior, luni, directorul echipei Red Bull, Christian Horner, și-a reiterat convingerea că echipa a fost sub plafon în 2021, un sezon în care pilotul Red Bull, Max Verstappen, a câștigat o luptă strânsă pentru campionat cu pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, în circumstanțe controversate în ultima cursă a anului.

,,Suntem foarte încrezători că ne încadrăm în plafon și în aceste reglementări financiare”, a declarat Horner la emisiunea Today de la BBC Radio 4.

,,Așa că am fost șocați de speculațiile și acuzațiile care au fost făcute de alte echipe. Așteptăm ca FIA să își încheie procesul și așteptăm să vedem ce va ieși.”.

Pe lângă potențialul recurs, Red Bull are, de asemenea, posibilitatea de a încheia un ,,acord de înțelegere” cu FIA.

În acest scenariu, o echipă își acceptă vina, iar FIA impune o sancțiune pe care o consideră adecvată.

În cazul în care nu se poate ajunge la un acord de soluționare, litigiul va ajunge la o comisie de arbitraj formată din judecători independenți, care vor analiza cazul și vor ajunge la concluzia dacă infracțiunea ar trebui sancționată sau nu.

Dacă nici după aceea echipa nu este mulțumită, poate sesiza Curtea Internațională de Apel a FIA.

Aston Martin nu a comentat, dar se înțelege că poziția lor este că au cheltuit mai puțin decât suma totală a plafonului bugetar în 2021 și că regretă încălcarea lor, care s-a axat pe protocoale administrative care reflectă ceea ce ei consideră o interpretare complexă a reglementărilor.

Directorul echipei Ferrari, Mattia Binotto, a declarat duminică că până și o așa-numită încălcare ,,minoră” a fost o infracțiune semnificativă și a detaliat valoarea unei depășiri a cheltuielilor pentru competitivitatea unei echipe.

Binotto a declarat: ,,Dacă există o încălcare, sancțiunea trebuie să fie semnificativă. Mașina noastră a fost dezvoltată respectând plafonul bugetar și știm cât de mult ar fi implicat în performanță chiar și o încălcare minoră.”

,,5 milioane de dolari înseamnă aproximativ o jumătate de secundă, 1-2 milioane de dolari înseamnă 0,1-0,2 secunde, ceea ce poate fi diferența dintre locul doi pe grilă și pole position.”

,,Este vorba despre anul 2021. Și, de asemenea, pe parcursul următoarelor sezoane. Mă aștept la transparență și claritate totală cu privire la discuțiile pe care le-au avut”.

Directorul echipei Mercedes F1, Toto Wolff, a cerut, de asemenea, transparență cu privire la procesul care a fost folosit pentru a ajunge la evaluarea oricărei infracțiuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.