Johnson & Johnson a propus să plătească aproape 9 miliarde de dolari pentru a soluționa zecile de mii de procese cu care se confruntă în America de Nord și care susțin că pudra pentru copii și alte produse pe bază de talc provoacă cancer, scrie BBC.
Gigantul din domeniul sănătății a declarat că încă mai crede că aceste reclamații sunt „neserioase”, dar speră că noua ofertă de soluționare va contribui la încheierea bătăliei juridice.
Cifra reprezintă o creștere importantă față de suma de 2 miliarde de dolari propusă anterior.
Noua ofertă se bucură de un sprijin semnificativ din partea persoanelor implicate în acest caz, a declarat compania.
Compania se confruntă cu peste 40.000 de procese din partea unor foști clienți care susțin că utilizarea pudrei sale pentru copii pe bază de talc a provocat cancer, inclusiv unii care susțin că produsul conținea azbest, care cauzează cancer.
Compania a oprit vânzările în SUA ale pudrei sale pentru bebeluși pe bază de talc în 2020, invocând „dezinformarea” care a diminuat cererea pentru acest produs, aplicat pentru a preveni erupțiile cutanate la scutec și pentru alte utilizări cosmetice, inclusiv șampon uscat. Anul trecut, a anunțat că intenționează să pună capăt vânzărilor la nivel global.
Înainte de această decizie, compania a vândut pudra pentru bebeluși timp de aproape 130 de ani. Aceasta continuă să vândă o versiune a produsului care conține amidon de porumb.
Compania a încercat să rezolve procesele în instanța de faliment din 2021, după ce a creat o filială responsabilă pentru revendicări.
Dar eforturile sale au întâmpinat probleme după ce o hotărâre anterioară a tribunalului de faliment a constatat că filiala nu se afla în dificultate financiară și nu putea folosi sistemul de faliment pentru a rezolva procesele.
„Compania continuă să creadă că aceste revendicări sunt speculative și nu au valoare științifică”, a declarat Erik Haas, vicepreședinte mondial pentru litigii la Johnson & Johnson.
Dar el a precizat că „rezolvarea acestor cazuri în sistemul de răspundere civilă delictuală ar dura zeci de ani și ar impune costuri semnificative pentru LTL și pentru sistem, majoritatea reclamanților neprimind niciodată vreo compensație”.
„Rezolvarea acestei probleme prin planul de reorganizare propus este atât mai echitabilă, cât și mai eficientă, permite ca reclamanții să fie despăgubiți în timp util și permite companiei să rămână concentrată pe angajamentul nostru de a avea un impact profund și pozitiv asupra sănătății pentru umanitate.”
Johnson & Johnson a declarat că a câștigat majoritatea proceselor privind talcul împotriva sa. Dar a rămas cu unele pierderi semnificative, inclusiv o decizie în care 22 de femei au primit o sentință de peste 2 miliarde de dolari.
Johnson & Johnson a declarat că a avut angajamente din partea a aproximativ 60.000 de reclamanți actuali pentru a susține noile condiții de soluționare.






