
Asociația Pro Infrastructura a oferit publicului o perspectivă asupra progresului lucrărilor pe cea mai lungă autostradă (A7) în construcție din România, Autostrada „Moldovei”, printr-o serie de filmări aeriene.
Cele patru episoade dezvăluie realitățile de pe teren ale acestui proiect ambițios, de la întârzieri colosale la tronsoane care arată o speranță pentru inaugurare în 2024, scrie Hotnews.
Pro Infrastructura, vocea importantă a societății civile în monitorizarea proiectelor de infrastructură, a realizat o filmare continuă din avion a întregului șantier al Autostrăzii A7, de la Pașcani la intersecția cu A3, în apropiere de Ploiești. Acest demers unic vizează să aducă în atenția publicului situația reală a avansului lucrărilor și provocările întâmpinate de constructori.
Situația pe tronsoane
- Pașcani-Bacău: Avansul lucrărilor pe acest segment este mult sub așteptări, cu un progres fizic mediu real estimat la doar 5,5%. UMB, antreprenorul general al proiectului, se confruntă cu provocări majore în a menține ritmul necesar de lucru pentru a finaliza lucrările în termenul contractat de noiembrie 2025.
- Bacău-Focșani: Acest segment se confruntă cu întârzieri similare, iar Pro Infrastructura subliniază decalajele semnificative care trebuie recuperate în perioada rămasă până la termenul de finalizare. Ritmul actual de lucru indică o misiune aproape imposibilă de finalizare în timpul rămas.
- Focșani-Buzău: Acesta este singurul segment care prezintă un progres mai încurajator, datorită unei mobilizări exemplare din partea UMB. Cu toate acestea, deschiderea întregii secțiuni pe profil complet în 2024 rămâne puțin probabilă, având în vedere complexitatea lucrărilor rămase.
- Buzău-Ploiești (Dumbrava/A3): Ultimul episod al seriei evidențiază întârzieri considerabile și aici, cu puține șanse de a vedea tronsoane noi deschise traficului în 2024. Problemele de capacitate ale constructorului, precum și complexitatea tehnică a anumitor segmente adaugă noi provocări la realizarea în timp a proiectului.
Asociația își exprimă preocuparea cu privire la capacitatea UMB de a finaliza în termen toate segmentele A7, având în vedere volumul mare de lucrări și întârzierile acumulate. Obiectivul filmărilor a fost de a oferi o imagine realistă a stadiului proiectului, în contrast cu promisiunile politicienilor și așteptările publicului.
În ciuda întârzierilor, există o recunoaștere a eforturilor depuse pe anumite tronsoane și a potențialului de a vedea progrese semnificative în lunile următoare. Cu toate acestea, presiunea este mare pe UMB și pe autoritățile implicate pentru a accelera lucrările și a livra rezultatele așteptate de cetățeni.
Autostrada A7, finanțată prin PNRR, reprezintă o arteră vitală pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, și este esențial ca proiectul să avanseze într-un ritm sustenabil și transparent. Societatea civilă, prin inițiative precum cele ale Pro Infrastructura, joacă un rol crucial în monitorizarea acestui proiect, asigurând că vocea publicului este auzită și că responsabilii sunt trași la răspundere pentru progresul realizat.
