România marchează un moment semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere prin finalizarea forajului primului kilometru din tunelurile autostrăzii Sibiu-Pitești, parte integrantă a secțiunii Tigveni-Curtea de Argeș.
Acest progres este anunțat de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, scrie Digi24.
Forajul a totalizat 1013 metri, împărțiți pe două direcții: 580 metri pe direcția Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) și 433 metri pe direcția Pitești-Sibiu (Tunel Alina). Lucrările includ și un tunel intermediar destinat circulației pietonale între cele două galerii sau ca rută de evacuare după deschiderea traficului.
Pe lângă aceste tuneluri, se efectuează lucrări extinse de excavație și terasament la nodul rutier Țigveni. S-a finalizat instalarea a 20.500 de metri liniari de piloni, necesari pentru structurile adiacente tronsonului, iar acum se lucrează la pilonii unuia dintre tuneluri.
Ionel Scrioșteanu evidențiază, de asemenea, finalizarea a 7 din 16 fundații pentru podețe și turnarea a 41.000 metri cubi de beton. Continuă și producția de grinzi și predale prefabricate, cu 32 de grinzi și aproximativ 3000 de metri pătrați de predale realizate până acum.
„Antreprenorul are mobilizat în șantier 590 de muncitori și 185 de utilaje, lucrările continuând non-stop, inclusiv în perioada sărbătorilor de Paște”, adaugă Scrioșteanu. Forajul, armarea și betonarea piloților cu diametru mic pentru îmbunătățirea terenului de fundare au fost realizate în proporție de 85%.
Această etapă subliniază dedicarea și eficiența în progresul infrastructural din România, iar avansul lucrărilor peste graficul contractat arată o gestionare eficientă a resurselor și timpului. Deschiderea tunelurilor va facilita o conectare mai rapidă și mai sigură între Sibiu și Pitești, contribuind semnificativ la fluidizarea traficului și la reducerea timpilor de călătorie.
