MediaFutures, un nou centru de inovare a datelor, care reunește start-up-uri, IMM-uri și artiști pentru a rezolva din provocările industriei media, a anunțat primul său accelerator și programe de rezidență.
În următorii trei ani, MediaFutures va sprijini 51 de startup-uri și IMM-uri și 43 de artiști în trei apeluri deschise pentru aplicații, distribuind o sumă totală de 2,5 milioane euro.
Cele trei programe lansate sunt:
- Artiști pentru mass-media – un program de ședere de șase luni pentru artiști cu un concept inovator de explorare a datelor și a tehnologiei și a impactului acesteia asupra persoanelor și societății;
- Start-up-uri pentru cetățeni – un program Accelerator de șase luni pentru start-up-uri, pentru a construi un produs sau serviciu care încurajează modalități noi și semnificative de a interacționa cu conținutul media;
- „Start-up întâlnește artistul” – un program mixt de șase luni de rezidență și accelerare pentru echipe de start-up-uri și artiști pentru a dezvolta în colaborare idei noi în jurul tehnologiei datelor și artelor.
Start-up-urile, IMM-urile și artiștii sunt invitați să aplice cu soluții la una dintre cele patru provocări, dintre care trei se concentrează pe răspunsul la dezinformare în jurul pandemiei coronavirusului:
- Complexitatea virală – contabilizarea complexității coronavirusului prin alfabetizarea datelor;
- Building Bridges– reintegrarea societății în comunități care au fost fragmentate de răspunsurile la coronavirus;
- New Media-tors – reimaginarea și reconstruirea rolului mediatorilor pentru a combate dezinformarea în jurul coronavirusului;
- Open Challenge – pentru proiecte care abordează probleme legate de dezinformare.
Termenul limită pentru înscriere este 28 ianuarie 2021.
Sursă: www.fonduri-structurale.ro