,,A fost desemnat constructorul pentru modernizarea liniei de cale ferată pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2).
Contractele au ca principal scop creșterea până la 160 de km/h a vitezei de circulație a trenurilor de călători și până la 120 de km/h a trenurilor de marfă.
Pentru finalizarea proiectării și a lucrărilor pe Lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est),constructorul spaniol are la dispoziție 42 de luni, după semnarea contractului.’’, a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, conform stiripesurse.ro.
Valoarea modernizării celor 54,13 km ai acestui lot se ridică la 1,916 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin PNRR.
Principalele lucrări prevăzute în contract vizează:
- îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea stațiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesitățile tehnologice;
- modernizarea clădirilor stațiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- dublarea liniei;
- consolidarea podurilor și a podețelor, îmbunătățirea sistemelor de drenaj, a terenului de fundare și a terasamentelor;
- ridicarea niveletei căii și protecția antiemoțională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
- montarea panourilor fonoabsorbante sau a unor soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată care străbat localități;
- montarea unor instalații de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicații;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în stații
- , în halte de mișcare şi la ramificații, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.





