Vânzările giganților tehnologici Alphabet și Microsoft au scăzut brusc, ceea ce sporește temerile legate de o încetinire a economiei, scrie BBC.
Alphabet, care deține Google și YouTube, a declarat că vânzările au crescut cu doar 6% în cele trei luni până în septembrie, la 69 miliarde de dolari, deoarece firmele și-au redus bugetele de publicitate.
Aceasta a marcat cea mai slabă creștere trimestrială a firmei americane din aproape un deceniu, în afara începutului pandemiei.
Între timp, Microsoft a declarat că cererea pentru computerele sale și alte tehnologii a slăbit.
Vânzările sale au crescut cu 11%, ajungând la 50,1 miliarde de dolari, marcând cea mai slabă creștere a veniturilor din ultimii cinci ani.
Consumatorii și întreprinderile din întreaga lume reduc cheltuielile, pe măsură ce prețurile cresc și ratele dobânzilor cresc, alimentând temerile legate de o recesiune globală.
Un dolar american puternic a afectat, de asemenea, multinaționalele americane, făcând mai costisitoare vânzarea produselor în străinătate.
Profitul la Alphabet a scăzut cu aproape 30%, la 13,9 miliarde de dolari în acest trimestru, în condițiile în care veniturile din reclame de pe YouTube au scăzut pentru prima dată de când firma a început să le raporteze public.
Creșterea vânzărilor la firmă a încetinit timp de cinci trimestre consecutive.
Șeful Sundar Pichari a declarat că Alphabet își ,,ascute” atenția și ,,răspunde la mediul economic”.
,,Când Google se împiedică, este un semn rău pentru publicitatea digitală în general”, a declarat Evelyn Mitchell, analist principal la Insider Intelligence, menționând că site-ul principal al Google a fost în trecut mai rezistent la scăderea cheltuielilor cu publicitatea decât site-urile de socializare precum Facebook sau Snap.
,,Acest trimestru dezamăgitor pentru Google semnifică vremuri grele în viitor dacă condițiile de piață continuă să se deterioreze”.
Microsoft a declarat că se așteaptă ca cererea pentru PC-urile sale și pentru tehnologia de cloud computing să continue să scadă în acest an, deoarece clienții din mediul de afaceri reduc cheltuielile.
De asemenea, vânzările în afacerea sa cu jocuri video Xbox s-au prăbușit.
Marile firme de tehnologie și-au văzut vânzările crescând în timpul pandemiei, deoarece consumatorii și lucrătorii blocați au ajuns să se bazeze mai mult pe tehnologia lor. Dar soarta sectorului pare mai sumbră în climatul actual.
În ultimele luni, Alphabet a declarat că încetinește angajările, în timp ce Microsoft a redus numărul de locuri de muncă.
Multe alte companii de tehnologie au decis să concedieze personal, inclusiv Netflix și Twitter sau să încetinească ritmul de recrutare, cum ar fi platforma de socializare Snap.
Acțiunile atât ale Alphabet, cât și ale Microsoft au scăzut puternic, în urma tranzacțiilor după orele de tranzacționare.