
Află retrospecția lunii octombrie pe zona de investiții în infrastructură. Mai jos sunt toate noutățile.
,,S-a semnat contractul pentru finalizarea construcției Lotului Chețani-Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania.
Acesta este ultimul lot care lipsește din tronsonul de autostradă care face legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca.’’, a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Asocierea de constructori austrieci și germani are la dispoziție 420,34 milioane de lei (fără TVA) și 21 de luni (3 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru a finaliza lucrările la acest lot al A3.
Pe acest lot vor fi construite:
- 2 poduri
- 7 pasaje
- un nod rutier (Chețani).
Construcția lotului Chețani-Câmpia Turzii (15,70 km) este finanțată din fonduri europene.
,,A fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției secțiunii Baia Mare-Bistrița a Autostrăzii Nordului (Baia Mare-Suceava).
Asocierea de firme românești desemnată câștigătoare trebuie să finalizeze Studiile de fezabilitate în 14 luni de la data semnării.’’, a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
- Contractul pentru Lotul 1 (Baia Mare – Dej) are o valoare de 12,74 milioane de lei (fără TVA).
- Contractul pentru Lotul 2 (Dej – Bistrița) are o valoare de 8,37 milioane de lei (fără TVA).
Asocierea câștigătoare trebuie să finalizeze contractele în 18 luni, din care 14 luni sunt alocate elaborării Studiilor de Fezabilitate.
,,Prin elaborarea acestor studii de fezabilitate dorim să stabilim parametrii necesari pentru construcția Autostrăzii Nordului care va aduce o îmbunătățire a condițiilor de circulație între Moldova și Transilvania, dar și o interconectare modernă cu infrastructura rutieră europeană.
Această autostradă va asigura o siguranță rutieră sporită, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare și reducerea timpilor de deplasare a autovehiculelor.’’, a declarat directorul CNAIR, Cristian Pistol.
,,Au început lucrările la Varianta Ocolitoare Sânmartin (5,75 km), județul Bihor. Proiectul este derulat în baza unui Protocol încheiat între CNAIR SA și CJ Bihor la începutul lunii noiembrie 2021.’’, a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Până în luna decembrie a anului viitor Asocierea româno-slovacă Erbasu SA – Vahostav – Procons Group SRL – Drumuri Orasenesti, trebuie să finalizeze lucrările care includ:
- 3 poduri
- 2 pasaje
- 1 viaduct
- 1 pasaj subteran pentru biciclete
- 11 podețe
Varianta Ocolitoare Sânmartin va avea 2 benzi și va fi prevăzută cu piste pentru biciclete.
Contractul pentru proiectare și execuție, cu o valoare de 148,940 milioane de lei, fără TVA, este finanțat prin POIM 2014-2020.
,,Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (secțiunea cu tuneluri) are finanțarea asigurată și contract pentru proiectare și execuție. Fondurile alocate preponderent prin PNRR prin Contractul de finanțare semnat (2,2 miliarde de lei, fără TVA) vor asigura construcția secțiunilor E și D (Margina-Holdea).
Prin contractul pentru proiectare și execuție semnat (1,826 miliarde de lei, fără TVA), Asocierea de constructori din România și Bosnia, S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. urmează să finalizeze lucrările în 45 de luni ( 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor).’’, a declarat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Construcția Secțiunii E include realizarea a două tuneluri ceea ce va asigura condițiile de stabilitate cerute de criteriile de protecție a mediului.
Cele două tuneluri vor avea o lungime de aproximativ 2,13 km și vor fi formate din două galerii unidirecționale pentru fiecare sens de circulație cu o platformă de 11,25 m.
,,Experiențele pozitive în relația profesională cu constructorul român cu care am semnat acest contract îmi dau încredere să afirm că proiectul se va finaliza în termenul stabilit, astfel încât în anul 2026 să putem circula și pe acest sector care lipseste acum din autostrada Lugoj-Deva (A1).’’, a adăugat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.