CNIR lansează în consultare publică proiectul Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu. Reacția directorului general Gabriel Budescu

0
105

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunță lansarea în consultare publică a caietului de sarcini pentru proiectul Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu. Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat duminică, într-un interviu pentru Radio România Actualități, că acest proiect va intra în faza de consultare publică săptămâna viitoare.

„Proiectul va fi promovat în perioada imediat următoare pentru că este în pregătire și documentația pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse. De la Giurgiu va fi această legătură modernă, până la Autostrada A0 București Sud sau chiar până la Autostrada A1 București-Pitești și A2 -Autostrada Soarelui. Va fi o analiză multicriterială în care vom lua în calcul mai multe scenarii de traseu, cel puțin 5 scenarii printre care conexiunea cu viitorul Drum de Mare Viteză București-Alexandria, cu A1 București-Pitești și A2 București-Constanța, și vom vedea care este cea mai bună variantă din punct de vedere tehnic și financiar,” a declarat Gabriel Budescu.

Conform CNIR, profilul drumului, fie Autostradă, fie Drum Expres, va fi stabilit în urma Studiului de Fezabilitate. Decizia finală va depinde de datele de trafic pe termen lung. Dacă aceste date vor indica necesitatea unei autostrăzi, CNIR va opta pentru această soluție de la început.

Proiectul va include soluții inovatoare precum modelarea 3D Building Information Modelling (BIM). Proiectantul va prezenta, de asemenea, o analiză privind utilizarea materialelor de construcții, fie ele din import sau de producție internă. „Vom cere în caietul de sarcini o analiză pentru utilizarea materialelor de construcții din import sau din producție internă. Este foarte important să decidem dacă facem drumul din beton, cimentul fiind produs în România, sau din bitum, dar pe care îl importăm,” a subliniat Gabriel Budescu.

Caietul de sarcini va fi lansat în dezbatere publică săptămâna viitoare pentru a include feedback-ul pieței înainte de lansarea oficială a licitației în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Drumul de Mare Viteză București-Giurgiu este un proiect propriu al CNIR, iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată între 18 și 24 de luni.

CNIR lansează în consultare publică proiectul Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu. Reacția directorului general Gabriel Budescu
CNIR lansează în consultare publică proiectul Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu. Reacția directorului general Gabriel Budescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.