Cei care vor face cereri sau redobândiri de cetățenie vor primi și un card de cetățenie română. Documentul va fi personalizat de CNUPPE

0
202

Începând cu data de 1 septembrie 2024, cererile de acordare sau redobândire a cetăţeniei române soluţionate favorabil vor avea ca rezultat eliberarea unui card de cetăţenie română.

Acest document inovator va fi personalizat de Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice din cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte, conform unui comunicat transmis de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și citat de Agerpres.

Pe data de 25 iulie, a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 100, care aduce modificări semnificative Legii cetăţeniei române nr. 21/1991 și altor acte normative conexe. Aceste modificări sunt menite să îmbunătățească procesul de acordare și redobândire a cetăţeniei române prin introducerea cardului de cetăţenie, un document cu un nivel sporit de securitate.

Conform noilor reglementări, cererile de eliberare a paşapoartelor româneşti cu menţionarea ţării de domiciliu, depuse de persoanele care au dobândit sau redobândit cetăţenia română și care nu au mai deținut anterior un pașaport românesc sau un act de identitate românesc, trebuie să fie însoțite de certificatul de cetățenie și de cardul de cetățenie română.

De asemenea, persoanele care primesc cardul de cetățenie română începând cu 1 septembrie 2024 și doresc să își stabilească domiciliul în străinătate au obligația de a solicita, în termen de trei ani de la data dobândirii/redobândirii cetățeniei, eliberarea unui pașaport românesc cu menționarea țării de domiciliu.

MAI subliniază că modificările legislative introduse prin OUG 100/2024 sprijină continuarea procesului de digitalizare a serviciilor publice oferite cetățenilor, necesare pentru verificarea statutului juridic al persoanelor față de statul român. Direcția Generală de Pașapoarte și Direcția Generală pentru Tehnologia Informației din cadrul MAI vor constitui prima platformă de cetățenie integrată în platforma HUB de servicii a ministerului.

O altă modificare majoră vizează reglementarea Sistemului informatic de evidență a datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, administrat de Direcția Generală de Pașapoarte. Această inițiativă este menită să îmbunătățească gestionarea și accesul la datele privind cetățenia română.

MAI reamintește cetățenilor că, în situația în care descendenții cetățenilor români sau foștii cetățeni români doresc să obțină acte de stare civilă, documente de identitate sau de călătorie românești ori redobândirea cetățeniei române, trebuie să se adreseze direct instituțiilor competente. Este important de subliniat că aceste solicitări nu trebuie adresate Direcției Generale de Pașapoarte pentru furnizarea datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple.

Cei care vor face cereri sau redobândiri de cetățenie vor primi și un card de cetățenie română. Documentul va fi personalizat de CNUPPE
Cei care vor face cereri sau redobândiri de cetățenie vor primi și un card de cetățenie română. Documentul va fi personalizat de CNUPPE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.