Investiția esențială pentru construirea unei parcări de șapte hectare în Portul Constanța, proiectată pentru a gestiona traficul intens de TIR-uri, a fost blocată de interesele ascunse legate de schimbarea locației terenului. Parcarea, inițial prevăzută în Master Planul portului din 2014, ar fi trebuit să fie finalizată până în 2017, însă până în 2024, proiectul a avansat doar până la studiul de fezabilitate, ceea ce ridică suspiciuni cu privire la intervențiile politice și imobiliare din jurul acestei investiții.
Planul inițial a fost modificat brusc de către fostele conduceri ale Portului Constanța și CNAIR, schimbând terenul prevăzut în Master Plan cu unul vecin, considerat de experți ca fiind mult mai dezavantajos din punct de vedere logistic și financiar. Această schimbare nejustificată face obiectul unei anchete a DNA, iar oficialii din port confirmă că faptele legate de această decizie sunt investigate in rem.
Mai multe surse din Portul Constanța, mediul politic și de afaceri au declarat pentru G4Media și ISE că schimbarea terenului ascunde interese imobiliare protejate de lideri influenți din PSD. Deși terenul inițial avea avantaje clare pentru fluidizarea traficului, precum două căi de acces (una spre nord și alta spre sud), acesta a fost înlocuit cu un teren care permite acces doar din autostrada A4, conform unui aviz controversat acordat de CNAIR.
În martie 2023, CNAIR a respins accesul din A4 pentru primul teren, motivând că TIR-urile nu ar putea vira la stânga. Însă, la câteva luni distanță, instituția și-a schimbat poziția, acordând aviz pentru al doilea teren, deși acesta prezenta dezavantaje majore în ceea ce privește accesul și costurile. Această contradicție a stârnit întrebări și a întârziat și mai mult derularea proiectului.
Lipsa parcării strategice a contribuit la formarea cozilor interminabile de TIR-uri în Portul Constanța, în special după izbucnirea războiului din Ucraina, când volumul de mărfuri, în special cereale, a crescut considerabil. În 2023, traficul de mărfuri din port a atins un record istoric de peste 92,5 milioane tone, iar 14 milioane de tone de cereale proveneau din Ucraina. Această creștere fără precedent a accentuat necesitatea urgentă a unei parcări adecvate, însă blocajele birocratice și interesele politice au amânat realizarea proiectului.
Blocajul unei investiții vitale pentru Portul Constanța scoate în evidență disfuncționalități grave la nivel de decizie și management, dar și influențe politice ce afectează proiectele de infrastructură strategică. Dacă investiția ar fi fost realizată conform planului inițial, traficul de TIR-uri ar fi fost gestionat mult mai eficient, iar șoferii ar fi avut condiții mai bune de staționare și odihnă.