Măsuri privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc

0
188
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pune în dezbatere publică memorandumul privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc: http://economie.gov.ro/masuri-privind-debirocratizarea…
Propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul de memorandum se primesc în termen de 10 zile de la data publicării la adresa de e-mail: dezbateri_publice@economie.gov.ro.
  1. Modificarea procedurii de decontare a indemnizațiilor aferente concediilor medicale.
  2. Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei.
  3. Eliminarea analizei de risc la securitate fizică.
  4. Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii.
  5. Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului.
  6. Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme.
  7. Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului.
  8. Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM.
  9. Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor.
  10. Simplificarea închiderii firmelor.
  11. Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS.
  12. Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligațiilor declarative
  13. Eliminarea declarării reducerilor comerciale.
  14. Eliminarea obligației privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislația de reducere a muncii la negru.
  15. Eliminarea sancțiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC).
  16. Revizuirea legislației privind casele de marcat.
  17. Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor conform Anexei 1.
  18. Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri conform Anexei 2.
  19. Simplificarea accesului angajatorilor la obținerea subvenției de șomaj.
  20. Modificarea legislației privind starea de inactivitate și înscrierea inactivității în cazierul fiscal al contribuabililor.
  21. Eliminarea obligativității pentru societățile cu capital privat de a raporta situația sumelor restante la CPPI.
  22. Adăugarea si actualizarea codurilor CAEN conform nevoilor și solicitărilor mediul antreprenorial.
  23. Modificarea legislației privind drepturile de autor în privința organismelor de gestiune colectivă.
  24. Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC.
  25. Eliminarea Registrului de Evidență Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice.
  26. Mutarea obligativității înregistrării contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal.
  27. Eliminarea Registrului entităților/unităților de Cult – condiție pentru deductibilitatea sponsorizării din impozit.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.