Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pune în dezbatere publică memorandumul privind debirocratizarea pentru sprijinirea mediului de afaceri românesc: http://economie.gov.ro/masuri-privind-debirocratizarea…
Propunerile, sugestiile şi opiniile privind proiectul de memorandum se primesc în termen de 10 zile de la data publicării la adresa de e-mail: dezbateri_publice@economie.gov.ro.
- Modificarea procedurii de decontare a indemnizațiilor aferente concediilor medicale.
- Scutirea de sancțiuni pentru microîntreprinderi și corelarea birocrației cu talia firmei.
- Eliminarea analizei de risc la securitate fizică.
- Eliminarea obligației declarării sediilor secundare la ANAF, obținerea CIF pentru puncte de lucru și plata diferențiată a impozitului pe venitul din salarii.
- Eliminarea obligativității tranzacțiilor firmelor prin contul de trezorerie în relația cu instituțiile statului.
- Eliminarea deductibilității limitate de 50% a combustibilului pentru autoturisme.
- Eliminarea foii de parcurs ca document obligatoriu în deductibilitatea combustibilului.
- Eliminarea declarării posturilor vacante la ANOFM.
- Simplificarea și digitalizarea procedurii de înființare a firmelor.
- Simplificarea închiderii firmelor.
- Creșterea plafonului de la 50.000 euro la 100.000 euro pentru obligația de dotare cu cititoare de card – POS.
- Eliminarea procurii notariale necesare în îndeplinirea obligațiilor declarative
- Eliminarea declarării reducerilor comerciale.
- Eliminarea obligației privind păstrarea contractelor individuale de muncă la punctele de lucru din legislația de reducere a muncii la negru.
- Eliminarea sancțiunilor pentru lipsa Registrului Unic de Control (RUC).
- Revizuirea legislației privind casele de marcat.
- Revizuirea autorizațiilor, avizelor și licențelor conform Anexei 1.
- Actualizarea legislației prin revizuirea actelor normative care impactează mediul de afaceri conform Anexei 2.
- Simplificarea accesului angajatorilor la obținerea subvenției de șomaj.
- Modificarea legislației privind starea de inactivitate și înscrierea inactivității în cazierul fiscal al contribuabililor.
- Eliminarea obligativității pentru societățile cu capital privat de a raporta situația sumelor restante la CPPI.
- Adăugarea si actualizarea codurilor CAEN conform nevoilor și solicitărilor mediul antreprenorial.
- Modificarea legislației privind drepturile de autor în privința organismelor de gestiune colectivă.
- Simplificarea regimul declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendate temporar la ONRC.
- Eliminarea Registrului de Evidență Fiscală în format fizic pentru persoanele juridice.
- Mutarea obligativității înregistrării contractelor de internship de la AJOFM la ITM/Revisal.
- Eliminarea Registrului entităților/unităților de Cult – condiție pentru deductibilitatea sponsorizării din impozit.