Walt Disney Co a început o a doua rundă de concedieri ca parte a unei restructurări anunțate anterior și care se așteaptă să ducă la pierderea a 7.000 de locuri de muncă, precizează BBC.
Gigantul media se află sub presiune pe măsură ce afacerile sale tradiționale de televiziune și film se reduc, în timp ce unitatea sa de streaming continuă să înregistreze pierderi mari.
Directorul general, Bob Iger, a anunțat în februarie campania de reducere a costurilor de 5,5 miliarde de dolari.
Se așteaptă ca reducerile din această săptămână să aducă numărul total de reduceri de până acum la 4.000.
Pierderile vor fi înregistrate în întreaga companie, inclusiv la canalul sportiv ESPN și la studiourile de film. Firma a declarat că nu se așteaptă ca lucrătorii din prima linie de la parc să fie afectați.
„Realitatea dificilă a plecării multor colegi și prieteni de la Disney nu este un lucru pe care îl luăm cu ușurință”, au declarat oficialii Disney.
Concedierile sunt un indiciu al unei reduceri mai ample în întreaga industrie de divertisment, în condițiile în care directorii se concentrează din nou pe profituri, după ani în care multe firme media tradiționale au cheltuit mult pentru a lansa platforme de streaming și a câștiga abonați.
Iger, șeful de lungă durată al Disney, care a revenit la conducerea companiei în noiembrie, după înlăturarea lui Bob Chapek, a declarat că firma trebuie să își raționalizeze activitatea.
Printre alte măsuri, firma plănuiește să cheltuiască cu 3 miliarde de dolari mai puțin pe conținut.
Cele 7.000 de disponibilizări anunțate în februarie reprezintă aproximativ 3% din forța de muncă de 220.000 de persoane pe care compania o avea la 1 octombrie.
Firma a început reducerile de locuri de muncă cu o primă rundă de notificări către personal la sfârșitul lunii trecute.
Alte „câteva mii” de persoane sunt așteptate să afle dacă își pierd locul de muncă în această săptămână, iar un al treilea val de reduceri este planificat pentru această vară, a precizat compania.
Printre persoanele afectate de reducerile din această săptămână se numără Mike Soltys, purtător de cuvânt al ESPN, care a lucrat pentru companie timp de peste patru decenii.
„Ultima mea declarație în calitate de purtător de cuvânt al ESPN: „43 de ani uimitori. Wow. Îi urăm succes'”, a glumit Soltys pe Twitter.
Disney, care are peste 50.000 de angajați în afara SUA, nu a răspuns la o solicitare de informații cu privire la câte dintre reducerile de personal vor implica personalul internațional.
