
Gigantul de streaming Netflix a declarat că va investi 2,5 miliarde de dolari (2 miliarde de lire sterline) în Coreea de Sud în următorii patru ani, scrie BBC.
Ted Sarandos, codirectorul executiv al firmei, a făcut acest anunț după ce s-a întâlnit cu președintele sud-coreean Yoon Suk-yeol la Washington.
Yoon se află în prezent într-o vizită de stat în SUA, unde este așteptat să se întâlnească miercuri cu președintele Joe Biden.
Netflix a înregistrat succese cu producții sud-coreene, inclusiv cu serialul extrem de popular Squid Game.
Sarandos a declarat că banii vor fi cheltuiți pentru realizarea de filme și emisiuni de televiziune în cea de-a patra economie ca mărime din Asia.
„Am reușit să luăm această decizie pentru că avem mare încredere că industria creativă coreeană va continua să spună povești minunate”, a spus el.
Compania a fost, de asemenea, „inspirată de dragostea și sprijinul puternic al președintelui pentru industria de divertisment coreeană și alimentarea valului coreean”, a adăugat dl Sarandos.
Un purtător de cuvânt al Netflix a declarat că firma „nu are nimic de adăugat în acest moment”, când a fost întrebat de BBC despre alte potențiale investiții în regiune.
În 2021, Squid Game, produs în Coreea de Sud, a devenit cel mai popular serial al Netflix din toate timpurile. Acesta a fost vizionat de 111 milioane de utilizatori în primele 28 de zile de la lansare.
Serialul spune povestea unor oameni plini de datorii care concurează pentru un premiu uriaș în bani într-o serie de jocuri pentru copii din Coreea de Sud, cu o întorsătură mortală.
La începutul acestui an, reality show-ul sud-coreean Physical 100 a devenit cel mai vizionat show de limbă non-engleză de pe platformă la nivel mondial.
Netflix, care operează în peste 190 de țări, se confruntă acum cu o concurență sporită din partea rivalilor din domeniul streaming-ului, printre care Amazon, HBO și Disney.
Acesta a redus prețurile în zeci de țări din întreaga lume în încercarea de a atrage mai mulți abonați.
Săptămâna trecută, compania a anunțat că măsurile drastice promise de mult timp împotriva partajării parolelor vor începe în lunile următoare.
Acest lucru înseamnă că abonații care vor dori să partajeze conturile cu persoane din afara gospodăriei lor se vor confrunta cu o taxă suplimentară.
Netflix a căutat modalități de a reaprinde creșterea, care a încetinit brusc pe măsură ce gospodăriile se confruntă cu creșterea costurilor și ajunge la ceea ce analiștii consideră a fi un punct de saturație pe unele dintre cele mai mari piețe ale sale.

Planuri mari la Netflix! Compania de streaming va investi 2,5 miliarde de dolari în noi filme și emisiuni TV din Coreea de Sud