Primele simplificări ale aplicației MySmis

0
81

În urma propunerilor de eficientizare a procesului de depunere a proiectelor pe fonduri europene, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în colaborare cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, cel care administrează tehnic aplicația informatică, au stabilit prioritățile pentru prima etapă din procesul de simplificare a MySMIS.

Prioritățile de simplificare sunt:

  • Afișarea de statistici publice pentru fiecare apel – oricine va putea vedea în orice moment câte proiecte au fost depuse pentru apelul respectiv și câte schițe de proiecte sunt în lucru.
  • Eliminarea completării în MySMIS a informațiilor din CV – CV-urile vor fi încărcate în aplicație o singură dată, într-un format PDF standardizat, însoțit de documente justificative privind studiile și experiența expertului, raportat la poziția vizată în proiect.
  • Actualizarea codurilor COR (Clasificarea Ocupatiilor din Romania) – în prezent, în sistemul MySMIS nu sunt înregistrate o serie de ocupații apărute în ultimii ani, astfel că nu există o coerență între Registrul General de Evidență a Salariaților și aplicația MySMIS pe componenta de Resurse Umane.
  • Posibilitatea de încărcare multiplă – Una dintre opțiunile cele mai cerute de utilizatori. Aceștia vor avea posibilitatea de a încărca în aplicație mai multe documente, în limita de 50 de GB, concomitent, și nu câte unul, așa cum funcționa aplicația până acum.
  • Introducerea sau îmbunătățirea opțiunilor de filtrare, sortare și căutare în interiorul aplicației – printre soluții: afișarea comunicărilor – primite și trimise – în ordine cronologică, posibilitatea sortării achizițiilor după partener, titlu, descriere, cod CPV, tip contract etc, astfel încât beneficiarii să identifice mai ușor dosarele de achiziții de care au nevoie.

„Am cerut simplificare și demarăm în forță. Am ambiția ca domeniul fondurilor europene să devină model de bună practică pe mai multe zone, debirocratizarea fiind una dintre ele”, a declarat Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene.

“Am primit foarte multe propuneri de simplificare și eficientizare a procesului de depunere a proiectelor pe fonduri europene prin intermediul MySMIS, împreună cu echipa de la MIPE le-am clasificat în funcție de complexitatea modificărilor de sistem necesare și a frecvenței cu care au fost semnalate de către beneficiari”, a explicat Catalina Badoiu, secretar de stat în cadrul MIPE, coordonatorul proiectului.

MIPE a demarat, la finalul lunii februarie, un amplu proces de consultare cu beneficiarii și personalul implicat în implementare și evaluare pentru a centraliza propuneri de simplificare și eficientizare a aplicației informatice de gestiune a proiectelor europene, MySMIS.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here