George Simion, contract de 1,5 milioane de dolari pentru lobby în SUA, din banii românilor

0
58

George Simion, liderul AUR, a fost acuzat că a semnat un contract de lobby în valoare de 1,5 milioane de dolari cu scopul de a influența percepția asupra României în Statele Unite, conform unui document obținut de G4Media. Contractul, semnat pe 18 aprilie 2025, implică o campanie de promovare a intereselor lui Simion în rândul unor influenceri și oficiali americani, în special din rândul susținătorilor curentului MAGA (Make America Great Again).

Suma de 1,5 milioane de dolari, provenită din subvenția pe care AUR o primește de la statul român pentru partidele parlamentare, ar urma să fie folosită pentru organizarea unor interviuri și întâlniri cu influenceri americani de renume și cu oficiali din administrația SUA. Printre aceștia se numără Steve Bannon, Robert W. Malone și influencerul Jack Posobiec, cu care Simion s-a întâlnit recent în timpul vizitei sale în Statele Unite.

„Aceste întâlniri au avut scopul de a construi un sprijin pentru George Simion și pentru obiectivele sale politice în SUA, inclusiv implicarea în alegerile din România din 2025,” a spus Simion, în cadrul unui interviu postat pe rețeaua X.

După publicarea articolului, AUR a negat ferm informațiile referitoare la semnarea unui contract de lobby în SUA. „Informațiile prezentate sunt false. Nu există niciun contract semnat de AUR cu firma la care faceți referire. Este o dezinformare,” a transmis AUR printr-un comunicat oficial. De asemenea, George Simion a postat pe rețelele de socializare că „televiziunile mint” și a negat că ar fi plătit vreo sumă pentru aceste acțiuni de lobby. „Nu există niciun dolar, nu a existat nicio plată”, a precizat Simion într-un mesaj pe Facebook.

În cadrul întâlnirilor sale în SUA, George Simion a făcut unele declarații care au stârnit controverse, inclusiv despre presupuse fraude electorale în România și despre o posibilă „asasinare” politică, declarații care au fost interpretate ca fiind alarmante de către unele cercuri politice și jurnalistice. „Sistemul vrea să mă elimine prin orice mijloace, chiar și prin asasinare. Alegerile din România sunt fraudate,” a spus Simion într-un interviu cu Steve Bannon.

Mai mult, în același interviu, Simion a subliniat că a cerut ajutorul lui Steve Bannon pentru a influența alegerile din România, afirmând că are nevoie de implicarea Statelor Unite și a unor influenceri din SUA pentru a răspândi mesajele politice ale AUR.

Printre persoanele menționate în contextul acestei campanii de lobby se numără și Mateea-Cristina Petrescu, directoarea de comunicare a fraților Tate, care apare în contractul obținut de G4Media. Frații Tate au fost implicați în mai multe controverse legate de afaceri imobiliare și probleme legale, iar asocierea cu aceștia adaugă un alt strat de complexitate situației.

Claudiu Târziu, fost membru AUR, a comentat această situație într-o emisiune la Antena 3, exprimându-și opinia despre legalitatea și moralitatea unui astfel de contract. „Nu mi se pare nimic ciudat în a avea o firmă de lobby dacă crezi că te poate ajuta într-o campanie electorală. Este legal, iar banii provin din subvențiile acordate de statul român. Nu văd o problemă de moralitate, dar e o chestiune de oportunitate”, a declarat Târziu.

În urma acestei campanii de lobby, Simion a menționat că dorește să atragă sprijin din partea unor grupuri influente din SUA pentru alegerile din România din 2025. „Este nevoie de ajutorul vostru, de aceea te-am rugat să îi scrii lui Alex Jones pentru a discuta despre alegerile noastre din 4 mai”, i-a spus Simion lui Steve Bannon în timpul întâlnirii lor.

Simion a continuat, afirmând că lupta sa politică va fi similară cu cea a altor lideri naționaliști europeni, precum Matteo Salvini sau Robert Fico, și că sprijinul americanilor va fi esențial în creșterea popularității AUR în România.

Această situație deschide noi controverse în campania electorală din România. În timp ce AUR neagă acuzațiile și continuă să susțină că nu a fost încheiat niciun contract de lobby în SUA, informațiile legate de aceste întâlniri și de cheltuielile de campanie vor influența, cu siguranță, percepția publicului și a alegătorilor. Aceste dezvăluiri vor deveni un subiect fierbinte pe măsură ce se apropie alegerile prezidențiale din 2025, iar impactul acestora asupra imaginii AUR rămâne de urmărit.

Articol integral pe G4Media

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.