În prezența Președintelui României, Klaus Iohannis, a Prim-Ministrului, Ludovic Orban, a ministrului Lucian Bode, a miniștrilor Ion Ștefan și Mircea Fechet, precum și a reprezentanților autorităților locale a avut loc darea în trafic a variantei ocolitoare a municipiului Bacău.
Cu această ocazie ministrul Lucian Bode a subliniat faptul că la preluarea mandatului obiectivul de infrastructură avea un stadiu fizic de 27% și o serie de aspecte pentru a căror rezolvare echipa formată din reprezentanții MTIC, ai CNAIR și cei ai constructorului au reușit să găsească toate soluțiile astfel încât acest proiect să înainteze într-un ritm alert.
Astfel s-a reușit revizuirea acordului de mediu, cu emiterea deciziei etapei de încadrare si autorizarea întregii lucrări. S-a răspuns tuturor solicitărilor formulate în cadrul desfășurării procesului de evaluare a aplicației de finanțare la nivelul Comisiei Europene, iar la finalul lunii octombrie a fost emisă decizia de finanțare a acestui proiect din fonduri europene nerambursabile in valoare de 143 de milioane de euro.
”Mă bucur că în mandatul Guvernului Orban reușim să dăm in trafic primii kilometri din Autostrada Moldovei, cei 16 km la profil de autostradă din VO Bacău. Doar cei rău intenționați nu văd progresele făcute în acest an în materie de infrastructură de transport, iar in ceea ce privește VO Bacău, prin efortul antreprenorului, pe care îl felicit pentru modul în care a gestionat acest proiect, vorbim despre un obiectiv finalizat înainte de termenul contractual care era sfârșitul lunii ianuarie 2022.
Anul 2020 a fost anul în care, în România, s-a construit infrastructură de transport, anul în care s-a investit masiv in proiectele de infrastructură și au fost deblocate investiții care au trenat de mulți ani. În aceste 12 luni de guvernare liberală proiectele de infrastructură de transport dinregiunea Moldovei au fost impulsionate, au fost abordate cu profesionalism si maxim interes, dovadă fiind că toate aceste obiective de investiții, fie că vorbim de A13 Brașov-Bacău, fie că vorbim de A7 Ploiesti-Siret sau despre A8 Tg Mureș-Tg.Neamț-Iași -Ungheni, au înregistrat evoluții importante. Autostrada Moldovei, A7, care leagă de la Nord la Sud Moldova, este unul dintre proiectele propuse la finanțare prin PNRR, iar in anul 2026 conform condiționalităților specifice acestui instrument de finanțare european, trebuie finalizat. Este un proiect matur care este în grafic și sunt încrezător că va evolua conform așteptărilor, astfel încât in anul 2026 să se circule pe cei aproximativ 430 de km de la Ploiesti la Siret. Toate proiectele mari de infrastructură din regiunea Moldovei sunt importante, ele sunt complementare, nu in competiție unele cu altele. Guvernul liberal are o abordare integrată a acestor proiecte, nu face ierarhii, și le-a oferit o perspectivă clară de implementare după ani buni în care au fost ignorate. Am dat semnalul schimbării în abordarea proiectelor de investiții în infrastructură și ne-am propus să nu lăsăm nicio regiune în urmă din punct de vedere al dezvoltării rețelelor de transport!”, a declarat ministrul Lucian Bode.