Normedia.ro vă prezintă în exclusivitate un interviu despre oportunitatea unei afaceri după terminarea facultății. Cum a reușit Ionuț Barbu, antreprenor în rețeaua 5 TO GO să dezvolte două puncte de lucru în Sectorul 5 din București.
- Ce ne poți spune despre tine. Ca om, ca soț, ca antreprenor, ca tânăr implicat în comunitatea sa.
Numele meu este Ionuț Barbu, am 28 de ani și locuiesc în București.
Sunt o persoană dinamică, energică și pozitivă. Îmi plac călătoriile, întâlnirile cu prietenii, să joc fotbal și jocurile video.
Ca soț, pe scurt, mă definesc prin loialitate, încredere și onestitate. Puțin romantic, dar mai degrabă atent și respectuos.
În calitate de antreprenor, împreună cu soția mea, ne dedicăm marea parte a timpului în cafenele noastre. Avem două puncte de lucru în Sectorul 5. Pentru noi cel mai important aspect este experiența pe care clientul o primește în interiorul cafenelei și facem tot posibilul ca acesta să plece mulțumit și să revină cu entuziasm.
Acestea fiind spuse e foarte important să respectăm cu strictețe regulile francizei și să preparăm cu atenție produsele solicitate de clienți.
Marea majoritate a clienților sunt bucuroși și ne felicită pentru alegerea facută, aceea de a deschide două locații 5 to go în zone in care alte business-uri nu au prosperat de-a lungul timpului.
- Cum de te-ai gândit să deschizi o afacere, în Sectorul 5, prin cumpărarea unei francize?
Alegerea de a accesa franciza de la 5 to go a fost datorită siguranței pe care o oferă brand-ul. Ca și zona, am preferat sectorul 5, deoarece aici locuim, am copilărit și totodată, economisim timp de acasă până la cafenele.
- Ce experiență ai în domeniu?
În calitate de barista, în jur de 9 ani de experiență.
În cadrul 5 to go, în jur de 7 ani dintre care ultimii doi ani în calitate de antreprenor/barista.
- Cum ai început? Care au fost pașii și cât de greu a fost?
În anul 2016, la recomandarea altor prieteni care lucrau deja în cafenele 5 to go am stabilit un interviu, pentru postul de barista, la o locație care avea să fie deschisă în scurt timp. Atât de mult mi-a plăcut conceptul de „take away” încât am rămas fidel brand-ului.
După aproximativ 5 ani lucrați în mai multe locații, împreună cu soția mea, am dobândit destulă experiență și dorința de a avea propriile locații a devenit primordială.
Cu sprijinul oferit de conducerea 5 to go, am reușit să preluăm o locație din zona noastră, iar datorită experienței din spate și a entuziasmului am reușit în scurt timp să aducem o creșterea semnificativă. De asemenea, după un an de activitate, ne-am deschis a doua locație. Cele două spații sunt pe Calea Rahovei 323 și pe Margeanului 113A.
- Cine te-a susținut și cine te susține în demersurile tale?
Principalul susținător, a fost si este sotia mea. Alaturi de ea, am reușit prin eforturi să aducem creștere business-ului și să avem o independență financiară.
Am avut la începutul drumului susținere din partea părinților și prietenilor, din punct de vedere moral și la nevoie, financiar.
- Care sunt planurile pe termen mediu și lung?
În decursul acestui an, ne dorim deschiderea unei noi locații, iar pe viitor, extinderea pe cât posibil la nivel de București și construirea unei echipe de încredere cu care să ne dezvoltăm împreună.
- Ce sfaturi ai pentru tinerii antreprenori sau pentru cei care vor să își înceapă o afacere?
Eu i-aș sfătui pe tineri să fie cât mai încrezători. Atât timp cât iubești ceea ce faci e imposibil să nu apară rezultatele așteptate. Motivația din interior, după părerea mea, este cel mai important aspect pentru obținerea succesului.
De asemenea, atitudinea este cea care face diferența, în special în deciziile critice. Focusul trebuie orientat pe soluții, nu pe tiparele negative create de oameni.
Chiar dacă la început totul pare un drum fără ieșire, să caute informatii. Informațiile vor genera gânduri – gândurile duc la decizii – deciziile duc la acțiune – acțiunile aduc rezultatul.
- Cum ați reușit să treceți de pandemie și de crizele actuale? Care au fost cele mai mari dificultăți cu care te-ai confruntat?
În pandemie, pentru noi, au fost grele primele saptamani în care puteai părăsi domiciliul doar în mod justificat, moment în care cafenele au fost închise.
Datorită sistemului „take away” am putut funcționa imediat ce restricțiile privind deplasarea s-au mai relaxat, cu dezavantajul că puteam primi câte un singur client în interior.
Noi nu am fost afectați prea tare de pandemie, deoarece nu ne bazam exclusiv pe școli, licee, facultăți sau corporații, zona fiind destul de circulată pietonal.
Referitor la crizele actuale, am întâmpinat probleme cu distribuirea anumitor produse sau schimbări excesive ale prețurilor, dar au fost găsite soluții și alte produse similare care să acopere lipsurile.