Este vorba despre un proiect de digitalizare al Asociației Călător prin România, prin intermediul căruia turistul poate deveni propriul său ghid, astfel încât să înțeleagă mai bine ce are de oferit țara noastră, scrie economedia.
În acest demers, mai există un element de noutate. Fiecare plăcuță este însoțită de brandul turistic național „Explorați Grădina Carpaților”. Acțiunea se datorează protocolului încheiat între Ministerul Antreprenoriatului și Turismului și Asociația Călător în România, pe o durată de 3 ani.
Curioși să aflați cum funcționează proiectul și care sunt avantajele acestuia?
În primul rând, trebuie să aveți la îndemână un smartphone cu care să puteți scana codul QR existent pe plăcuță.
În acest fel, aveți posibilitatea de a accesa în timp real toate informațiile de care aveți nevoie, referitoare la obiectivele turistice, istoria sau legendele locurilor vizitate.
Tot ce trebuie să faceți este să instalați aplicația de scanare a codului în telefonul personal, în cazul în care nu aveți această opțiune prestabilită.
FOTO: Plăcuțele cu Cod QR, noul instrument de promovare turistică a oraşului Alba Iulia – https://t.co/8WywkQlsyD… pic.twitter.com/p262Z6D1EW
— Revista Urbea Mea (@urbeameaweb) November 9, 2017
Pentru că principalul obiectiv al protocolului constă în îmbunătățirea imaginii și creșterea notorietății României ca destinație turistică, bineînțeles că nu am uitat nici de vizitatorii străini.
Aceștia au posibilitatea, prin utilizarea aplicației, să citească informațiile puse la dispoziție în peste 32 de limbi.
Enumerăm câteva dintre cele mai influente: limba engleză, limba spaniolă, limba franceză, limba chineză, limba rusă, limba germană, limba arabă, etc. Prin urmare, vor fi acoperite 90% din limbile vorbite în întreaga lume.
În acest fel, obiectivele turistice şi monumentele istorice vor fi semnalizate corespunzător şi cu tehnologie din prezent, oferind, totodată, și posibilitatea de a realiza o bază de date care să conțină tot capitalul cultural al ţării noastre.