În urma verificărilor recente efectuate de echipele constructorului italian Webuild, s-a constatat că aproximativ 70 din 35.000 de șuruburi verificate sunt slăbite pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila.
Aceste informații au fost furnizate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNAIR) și ridică întrebări serioase despre calitatea și siguranța unei investiții majore de infrastructură, scrie G4Media.
Localnicii au postat imagini și videoclipuri pe rețelele de socializare, arătând șuruburi care se desprind din parapeții podului. Aceste incidente par a fi destul de alarmante, având în vedere că podul a fost inaugurat cu fast în urmă cu mai bine de o lună și a costat peste 2 miliarde de lei.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a subliniat că situația nu reprezintă un risc structural, atribuind problema la „neglijență” din partea echipelor de construcție. „Nu există niciun risc ca podul să se prăbușească,” a afirmat el. Totuși, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a atras atenția că orice lucrare care nu respectă standardele de calitate va trebui remediată pe cheltuiala constructorului.
Faptul că 85% din costurile totale ale proiectului sunt acoperite de fonduri europene adaugă un nivel suplimentar de responsabilitate și obligativitate pentru a asigura că toate standardele de calitate și siguranță sunt respectate. O eventuală problemă structurală sau de calitate ar putea pune în pericol nu numai finanțarea UE, dar și încrederea publică în astfel de proiecte de infrastructură majore.
Conform declarației CNAIR, verificarea restului de șuruburi va continua. Toți cei implicați în proiect sunt acum sub presiunea publică și a autorităților să remedieze rapid această problemă și să asigure că podul este 100% sigur pentru toți utilizatorii.