Guvernul a aprobat înființarea Registrului Național al Datelor de Contact, conform unui comunicat oficial emis de Executiv și relatat de Agerpres.
Prin intermediul acestui proiect de hotărâre, se creează un cadru legal pentru înregistrarea și gestionarea datelor de contact ale tuturor instituțiilor și autorităților publice din România, în cadrul platformei naționale contact.gov.ro.
Scopul principal al acestei inițiative este de a facilita accesul cetățenilor la informațiile de contact ale instituțiilor publice, în vederea îmbunătățirii calității, eficienței și transparenței interacțiunilor cu administrația publică.
Potrivit comunicatului Guvernului, Registrul Național al Datelor de Contact va fi administrat de către Secretariatul General al Guvernului, care va oferi și suportul tehnic necesar pentru funcționarea acestuia.
Un aspect important este faptul că toate autoritățile și instituțiile publice din România vor fi obligate să se înregistreze în platforma contact.gov.ro în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii.
Această inițiativă vine în contextul unei preocupări tot mai mari pentru digitalizarea și modernizarea serviciilor publice, având ca obiectiv creșterea accesibilității și eficienței acestora în beneficiul cetățenilor și al întregii societăți.
