Nereguli grave la Podul de la Brăila: Infrastructura, afectată de acumularea de apă, dar CNAIR asigură siguranța structurii

Un raport recent arată că Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat în urmă cu patru luni, prezintă nereguli, inclusiv acumularea de apă în tablier, însă CNAIR asigură că structura de rezistență a podului nu este în pericol.

0
208
Brăila S-a dat startul circulației pe Podul peste Dunăre. IPJ, avertisment către populație Oprirea voluntară, urmată de amenzi. Foto: Tw/@codrincornea
Brăila S-a dat startul circulației pe Podul peste Dunăre. IPJ, avertisment către populație Oprirea voluntară, urmată de amenzi. Foto: Tw/@codrincornea

Podul suspendat de la Brăila, o construcție impresionantă inaugurată în luna iulie a acestui an, este în centrul atenției din cauza unui raport recent realizat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău.

Raportul evidențiază nereguli semnificative, inclusiv acumularea de apă în tablierul podului, care ar putea duce la probleme de durabilitate și stabilitate. Cu toate acestea, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) asigură că structura de rezistență a podului nu este în pericol, scrie Libertatea.

Potrivit raportului, inspecția tehnică realizată între 3 și 6 noiembrie a dezvăluit multiple neconformități. Printre acestea se numără rigolele pentru scurgerea apelor din zona drumului, care nu sunt finalizate corespunzător și prezintă eroziuni ale taluzului.

De asemenea, s-au observat discontinuități de betonare a șanțului de la bazinul de retenție și erodări ale casiurilor de pe taluz, care au condus la prăbușiri și la formarea de gropi de până la trei metri adâncime.

Cel mai îngrijorător aspect constatat este acumularea de apă în tablierul podului. Un inginer specialist din cadrul CNAIR a menționat că există între 200 și 600 de metri cubi de apă în interiorul tablierului metalic, ceea ce ar putea afecta durabilitatea și stabilitatea structurală a podului.

CNAIR a răspuns acestor preocupări prin asigurarea că structura de rezistență a podului nu este amenințată și că problemele menționate nu pun în pericol siguranța podului. Cu toate acestea, oficialii CNAIR au subliniat că nu vor accepta recepționarea podului până când constructorul nu remediază toate neconformitățile.

Podul suspendat de la Brăila a fost inaugurat în iulie 2023, după cinci ani de lucrări și costuri totale de aproximativ 500 de milioane de euro.

De la inaugurare, podul de la Brăila a fost în centrul atenției din cauza mai multor probleme semnalate, inclusiv denivelări și desprinderi ale șuruburilor. Cu toate acestea, CNAIR insistă că podul rămâne sigur și că vor continua să se adreseze problemelor constatate.

Context:

Podul suspendat de la Brăila a fost deschis traficului în iulie 2023, dar de atunci au fost raportate mai multe probleme, inclusiv denivelări și desprinderi ale șuruburilor. CNAIR a asigurat că aceste probleme au fost abordate și rezolvate, iar siguranța structurii nu este compromisă.

Cu toate acestea, noile nereguli semnalate în raportul recent ridică noi întrebări cu privire la starea podului și la procesul de recepționare. Autoritățile au subliniat că nu vor accepta recepționarea podului până când toate problemele nu vor fi remediate.

Nereguli grave la Podul de la Brăila: Infrastructura, afectată de acumularea de apă, dar CNAIR asigură siguranța structurii
Nereguli grave la Podul de la Brăila: Infrastructura, afectată de acumularea de apă, dar CNAIR asigură siguranța structurii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.