Registrul Electronic al Forţei de Muncă Angajate ( REFORMA)

0
558

Ministerul Muncii și Protecției Sociale a pus în consultare publică o Ordonanță de Urgență cu privire la înființarea Registrului Electronic al Forţei de Muncă Angajate în România ( REFORMA) care va cuprinde salariații plătiți din fonduri publice, salariații din cadrul autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare, din cadrul regiilor autonome și a societăților naționale, companiilor naționale și a societăților comerciale cu capital social deținut integral sau majoritar de stat, cu excepția salariaților din cadrul sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională, unde evidența personalului se ține prin registre proprii.

Motivele înființării unui astfel de registru sunt prezentate și în OUG:

  • Până în prezent nu există un sistem național unitar de evidență a ocupării în sectorul.
  • Evidența personalului plătit din fonduri publice este fragmentat întrucât, pe de o parte Inspecția Muncii deține o evidență la nivel național doar a contractelor individuale de muncă din sectorul public, iar pe de altă parte instituțiile și autoritățile publice au propriul sistem de baze de date și de raportare a categoriilor de personal plătit din fonduri publice, altele decât cele încadrate în baza unui contract individual de muncă.
  • Este necesară adoptarea în regim de urgenţă a unui act normativ prin care să se stabilească cadrul legal în baza căruia și pentru sectorul public să fie creat un sistem unic de evidență și raportare similar cu cel privitor la contractele individuale de muncă, dar care să cuprindă personalul plătit din fonduri publice.
  • Existența unei infrastructuri integrate va oferi o imagine reală a dinamicii raporturilor de serviciu/de muncă atât în sectorul privat cât și în sectorul public prin gestionarea bazei de date aferentă unei aplicații informatice performante – Registrul electronic naţional de evidenţă al Forței de Muncă angajate din România, acest aspect va contribui la elaborarea politicilor publice în sectorul bugetar, prin informațiile pe care le poate pune la dispoziția autorităților și instituțiilor publice interesate, în prezent nefiind identificat în timp real impactul bugetar pe domenii de activitate și paliere ocupaționale în sectorul public

Sursă foto: Adevărul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.