Cititorii Normedia ne-au sesizat faptul că cei de la Nova Power & Gas au încălcat normele GDPR într-un mail transmis către clienții săi. De asemenea, aceștia sunt nemulțumiți și din cauză că li s-au greșit facturile. Au constatat că cei de la Nova Power & Gas au mărit artificial consumul de gaze și de 10 ori.
Clienții sunt dispuși să facă plângeri la ANPC în cazul în care nu se remediază problemele cu facturile emise în mod eronat.
“Potrivit Regulamentului GDPR, persoanele fizice și persoanele juridice care divulgă date cu caracter personal pot fi sancționat cu avertisment sau amendă care poate ajunge până la 20.000.000 EURO sau 4% din cifra de afaceri. Însă, aceasta e limita maximă a acestora și este important de precizat că media amenzilor pentru faptele contravenționale de divulgare a datelor personale este de 5.000 EURO. Însă, divulgarea poate fi sancționată mai aspru în funcție de impactul pe care aceasta îl are asupra persoanei vizate. De exemplu, situația în care datele au fost dezvăluite pe internet.”, a declarat Cristian Deca de la Decalex Digital, companie ce activeaza in domeniul protectiei datelor.
“Poate ca ANSPDPC nu a dat sancțiuni de milioane de euro ca alte autorități din Franța sau Germania de exemplu. Însă, în mod cert se numără printre autoritățile ce au sancționat un număr foarte mare de operatori de date cu caracter personal”, a adăugat Cristian Deca.
,,Eu sunt curios cum v-ați gândit voi să dați un mail cu toate adresele clienților.’’, a scris un client în mail.
,,Lipsa de profesionalism mă face să mă întreb dacă nu am greșit alegând Nova. Așa ceva nu am mai văzut vreodată.’’, a declarat un alt client.
Am atașat ca dovadă un screenshot de la cititorii noștri care au precizat că sunt și clienți ai firmei că Nova Power & Gas.