Normedia.ro vă prezintă în exclusivitate un interviu despre FOOD-Truck, HORECA, perseverență și dezvoltarea unui business de succes alături de Claudiu Lupașcu, Ownerul HOT PIT BBQ.
- Cum a început povestea HOT PIT BBQ SMKD?
Povestea a început din pasiune pentru gătit. Mi-am îndreptat atenția spre o bucătărie mobilă (Food-Truck), deoarece este mai accesibilă o astfel de afacere la început de drum decât să alegi să deschizi un restaurant clasic.
În zona de Street Food am căutat o nișă, astfel că am ales să facem un Food-Truck specializat pe metoda afumării la cald (Smoked meat), cu ajutorul unui Smoker. Am fost primul Food-truck denumit SMKD(SMoKeD) de acest gen care a participat la evenimente în toată țara. Împreună cu Alexandra, soția mea, am pornit pe acest drum plin de aventuri.
După 4 luni de activitate am achiziționat și al 2-lea Food Truck specializat pe mâncare tradițională administrat de către Alexandru, asociatul meu și Carmen, mama mea. Împreuna am început să creștem în acest business.
- Cine te-a îndrumat sau ce s-a întâmplat de ai decis să urmezi calea antreprenoriatului, într-un domeniu destul de greu, HORECA?
Înainte de a intra în industria HORECA și în domeniul antreprenoriatului, am terminat Facultatea de Psihologie care m-a ajutat să mă orientez din punct de vedere profesional.
De asemenea, plăcerea de a lucra cu oamenii m-a făcut să aleg acest domeniu de activitatea unde hospitality service-ul este printre cele mai importante skill-uri pentru a avea.
În plus am avut și susținerea familiei, care m-a ajutat din toate punctele de vedere. Am ales să dezvoltăm împreună acest business.
- Cu ce probleme te-ai confruntat de-a lungul timpului și cum ai reușit să treci peste ele?
La început cel mai greu a fost să găsim evenimente, după să găsim un furnizor de marfă care să aibă o calitate constantă a produselor și de angajați dispuși să plece în țară pentru o perioadă mai lungă de timp.
- Unde aveți cel mai important punct de lucru?
După pandemie, am ales să participăm doar la evenimentele din București și Ilfov.
Ne puteți găsi și la evenimentele organizate la ROMEXPO.
- Cum ați reușit să treceți de pandemie și cum faceți față crizelor actuale?
Pandemia a fost un punct de cotitură pentru noi și pentru industria din care fac parte. Fiind un business care se baza exclusiv pe evenimentele de Street Food, ne-am trezit într-o realitatea în care totul era închis și nu mai aveam acces la niciun eveniment.
Îmi aduc aminte că am primit vestea că trebuie să închidem business-ul și să intrăm în lock down în cadrul unui eveniment în desfășurare. Și noi și organizatorii am avut pierderi foarte mari, fiind o decizie data de pe o zi pe alta.
Timp de 1 an am ales să mă angajez în alt domeniu de activitate și am mutat o parte din capital pentru a deschide doua site-uri cu vânzare online, unul cu produse coreene și unul cu articole pentru copii.
Am fost nevoit să închid afacerea până în momentul în care am primit ajutoarele de stat de la Guvern acordate IMM-urilor afectate de pandemiei.
- Ce fonduri ați reușit să luați în ultimii ani?
Am accesat ajutoarele de stat oferite industriei HORECA și anume Schema Horeca 1 și sprijin pentru IMM-uri măsura 2, iar de la bancă am luat un grant de lucru.
Aceste capitaluri ne-au ajutat să plătim salariile, datoriile către stat și să continuăm activitatea.
- Ce planuri pe termen mediu și lung aveți în momentul de față?
Pentru anul 2023 pregătim deschiderea unui restaurant și a unei cafenele de specialitate.
- Ce sfat ai pentru tinerii care vor să își deschidă o afacere în zona de HORECA?
Înainte de a începe un proiect în HORECA, ar trebui să se documenteze, să intre în grupurile de antreprenori și să pună întrebări, să își găsească un mentor și să se dezvolte.
De asemenea, să realizeze un business plan bine pus la punct și să aibă curaj, chiar și eșecul este un succes dacă înveți din el.