
Cel mai mare brand de lux din lume, Louis Vuitton, a raportat vânzări puternice, impulsionate de sezonul cumpărăturilor de sărbători, anunță BBC.
LVMH a declarat că a înregistrat un al doilea an consecutiv cu venituri și profituri record, în ciuda tensiunilor geopolitice și a costului ridicat al vieții.
Vânzările companiei LVMH au atins aproape 25 de miliarde de dolari (19,9 lire sterline), o creștere de 9% în ultimele trei luni ale anului.
Compania Louis Vuitton a înregistrat o creștere puternică în Europa, SUA și Japonia, care a compensat pierderile din China din cauza închiderii Covid.
În Asia, Louis Vuitton a înregistrat totuși o scădere de 20% a creșterii în primele nouă luni, deoarece a doua economie ca mărime din lume și-a dublat politica de zero-Covid.
Cu toate acestea, președintele și directorul executiv al Louis Vuitton, Bernard Arnault, a declarat că se simte prudent de optimist cu privire la ,,mugurii verzi” din China.
,,Avem toate motivele să fim încrezători, ba chiar optimiști în ceea ce privește China”, a declarat dl Arnault la prezentarea rezultatelor grupului.
El a indicat magazinele Louis Vuitton din Macao ca fiind un semn a ceea ce ar putea veni. ,,Afacerile s-au întors, chinezii cumpără”, a spus el.
Printre mărcile LVMH se numără Tiffany’s, Christian Dior, Sephora, Hennessey și Moët.

Marca sa de designer Louis Vuitton s-a descurcat excepțional de bine. Veniturile sale au depășit pentru prima dată 21,7 miliarde de dolari. Recent, marca a lansat o nouă colaborare cu artista contemporană japoneză Yayoi Kusama, cunoscută pentru arta sa alcătuită din puncte colorate.
Veniturile LVMH sunt considerate de analiști ca fiind un indicator al pieței de lux.
Bain and Company a declarat că vede o creștere a cheltuielilor pentru bunuri de lux personale în general.
,,Se estimează că piața luxului personal va înregistra o creștere suplimentară de cel puțin 3-8% anul viitor, chiar și în condițiile unei încetiniri a condițiilor economice globale”, potrivit unui raport al companiei de consultanță.
La începutul acestei luni, LVMH a făcut schimbări în personalul de conducere. Arnault, unul dintre cei mai bogați oameni din lume, și-a numit fiica la conducerea casei de modă Dior. Delphine Arnault, în vârstă de 47 de ani, l-a înlocuit pe Pietro Beccari – care a preluat funcția de director general al Louis Vuitton.
Toți cei cinci copii ai lui Arnault dețin funcții de conducere la branduri din cadrul grupului Louis Vuitton, LVMH.
