Unele conturi de Twitter cu peste un milion de urmăritori au fost reintroduse de Twitter cu ecusoane albastre, fără a plăti abonamentul, scrie BBC.
Beyoncé, Harry Kane, Richard Osman și Victoria Beckham se numără printre cei care și-au recăpătat marcajul albastru.
De asemenea, contul de Twitter al BBC News are din nou insigna aurie, dar nu a plătit pentru ea.
Înainte ca platforma să fie cumpărată de Elon Musk, bifă albastră era o insignă de verificare oferită gratuit de Twitter.
Inițial, a fost folosită ca instrument de autentificare, menit să ajute la stoparea conturilor false și a răspândirii dezinformării.
Acum este un simbol care arată că un cont s-a abonat la un serviciu premium numit Twitter Blue – și există un proces de verificare atașat la efectuarea plății. Există diverse prețuri, în funcție de locul unde se face abonamentul, dar acesta este de aproximativ 8 dolari pe lună.
Cei care aveau o bifă albastră în urma procesului de verificare inițial și care au decis să nu plătească abonamentul au început să își piardă bifele pe 20 aprilie.
Prezentatorul James O’Brien, care are 1,1 milioane de urmăritori, este unul dintre cei care și-a recăpătat acum căpușa albastră după ce a pierdut-o. El a confirmat că nu a plătit pentru contul său.
De asemenea, el a remarcat că și unele conturi cu mai puțin de 1 milion de urmăritori par să fi primit din nou căpușele albastre, „unse în întregime la discreția lui Elon Musk”.
Eliot Higgins, care a fondat organizația de investigații Bellingcat, mi-a confirmat vineri că tick-ul său albastru, precum și verificarea Bellingcat, i-au fost oferite gratuit.
Musk a susținut că a plătit el însuși abonamentele în numele scriitorului Stephen King, al actorului William Shatner și al baschetbalistului Lebron James, care au criticat cu toții acest sistem.
La momentul redactării acestui articol, unele celebrități, precum actorul Ryan Reynolds, care deține și clubul de fotbal Wrexham, nu are încă nicio bifă albastră, deși are peste 21 de milioane de urmăritori.
S-a raportat că eliminarea căpușelor albastre moștenite a trebuit să se facă manual, așa că este posibil ca și acesta să fie un proces manual care va continua în zilele următoare.
Twitter Blue a avut o lansare cu probleme. Inițial a fost amânată după ce au apărut conturi false care pretindeau că sunt organizații oficiale, iar în ultimele săptămâni atât abonații, cât și conturile verificate anterior au arătat la fel.
Tweeturile abonaților au o vizibilitate mai mare, postările individuale pot fi mai lungi și vor vedea mai puține reclame.
Elon Musk a declarat anterior că finanțele firmei se aflau într-o situație disperată atunci când a preluat conducerea și că Twitter funcționa cu o pierdere de 4 milioane de dolari pe zi.
Twitter nu a dezvăluit câte persoane au ales să se aboneze până acum, dar firma de aplicații Sensor Tower a estimat pentru TechCrunch că platforma avea aproximativ 386.000 de abonați în martie 2023.
Această cifră nu include abonamentele făcute pe site-ul Twitter și nu în cadrul aplicației sale, dar reprezintă totuși o mică parte din cele aproximativ 300 de milioane de utilizatori.
