DOVADA! Noul logo al stațiunii Mamaia: O investiție COLOSALĂ de 16.000 de euro. Imaginea a fost „preluată”, nicidecum creată de la zero

0
27
DOVADA! Noul logo al stațiunii Mamaia O investiție COLOSALĂ de 16.000 de euro. Imaginea a fost preluată, nicidecum creată de la zero. Foto: Tw/@libertatea
DOVADA! Noul logo al stațiunii Mamaia O investiție COLOSALĂ de 16.000 de euro. Imaginea a fost preluată, nicidecum creată de la zero. Foto: Tw/@libertatea

Noul logo al stațiunii Mamaia a stârnit recent un val de controverse și de indignare după ce s-a descoperit că acesta a costat 16.000 de euro, deși poate fi descărcat cu doar câțiva euro de pe internet, conform Info Sud-Est.

În ciuda investiției considerabile, firma care a creat brandul recunoaște că imaginea a fost „preluată” și că nu este „exclusivă”. Această revelație ridică întrebări serioase despre modul în care sunt folosite fondurile publice.

Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, care a fost înființată de administrația locală și de trei asociații din sectorul Horeca, a anunțat recent noul logo. George Măndilă, unul dintre consilierii și apropiații primarului Vergil Chițac (PNL), conduce organizația.

Cu toate acestea, a devenit rapid evident că noul logo, pentru care s-a plătit mai mult de 16.000 de euro (fără TVA), este practic identic cu o imagine vectorială disponibilă pe freepik.com pentru doar 15 euro. Contractul de creare a brandului a fost atribuit societății Blue Sky Advertising, din Cluj-Napoca, deținută de Maria Emanuela Huruială și Antreprevision Hub (Mariana Ruscan și Radu Lupaș Călin).

Noul logo al stațiunii Mamaia: O investiție COLOSALĂ de 16.000 de euro. Imaginea a fost "preluată", nicidecum creată de la zero. Foto: Tw/@bogdanglavan
Noul logo al stațiunii Mamaia: O investiție COLOSALĂ de 16.000 de euro. Imaginea a fost „preluată”, nicidecum creată de la zero. Foto: Tw/@bogdanglavan

În lumina acestor dezvăluiri, firma Blue Sky Advertising a recunoscut că imaginea a fost „preluată”, justificând această decizie prin faptul că a fost constrânsă de timp. Această admisie ridică întrebări importante cu privire la justificarea cheltuielilor publice și la nevoia de a se asigura că investițiile în branding sunt eficiente și etice.

Achiziția acestui logo ridică probleme serioase cu privire la gestionarea responsabilă a fondurilor publice și necesitatea unui control mai bun al contractelor de achiziții publice. Există, fără îndoială, un interes puternic din partea cetățenilor să afle cum se cheltuiesc banii lor și acest incident ridică semne de întrebare care merită o investigație mai amănunțită.

În acest moment, este clar că s-au făcut erori în procesul de achiziție și implementare a noului logo. Ceea ce rămâne de văzut este modul în care autoritățile locale vor răspunde la aceste dezvăluiri și ce măsuri vor lua pentru a se asigura că astfel de incidente nu se vor repeta în viitor.

DOVADA! Noul logo al stațiunii Mamaia: O investiție COLOSALĂ de 16.000 de euro. Imaginea a fost "preluată", nicidecum creată de la zero
DOVADA! Noul logo al stațiunii Mamaia: O investiție COLOSALĂ de 16.000 de euro. Imaginea a fost „preluată”, nicidecum creată de la zero

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.