
Primăria Constanța continuă să întâmpine dificultăți majore în modernizarea principalelor bulevarde ale orașului. Deși proiectele au fost inițiate în 2019, lucrările nu au fost finalizate până în prezent, generând întârzieri, costuri suplimentare și acuzații de corupție, precizează Info-sud-est.
De la începutul lucrărilor, Constanța s-a transformat într-un șantier vast, cu ambuteiaje, praf și disconfort pentru locuitori și turiști. Problemele au escaladat atunci când au fost descoperite rețele de utilități care nu figurau în planurile inițiale, iar unele șantiere se suprapuneau cu alte proiecte finanțate din fonduri europene.
Conform unei investigații Info Sud Est, firmele implicate în proiect sunt abonate la contracte cu primăria, unele având chiar conexiuni penale. Printre acestea, se numără o companie care încă datorează primăriei peste un milion de euro pentru lucrări neterminate la un liceu din oraș. Costurile totale pentru modernizarea celor 16,5 km de bulevarde aproape s-au dublat, ajungând la 80 de milioane de euro. În 2021, primăria a contractat un împrumut de 51 de milioane de euro pentru aceste proiecte și alte investiții.
Din 2021, principalele bulevarde din Constanța s-au transformat într-un mare șantier, afectând grav traficul și calitatea aerului. În decembrie 2022, locuitorii au protestat simbolic, plasând o colivă pe o stradă impracticabilă. Oamenii se plâng de gropile nesemnalizate și de riscul crescut de accidente.

Primăria Constanța a decis recent să rezilieze contractul cu firma Meva Concept SRL, responsabilă de reabilitarea Bulevardului Ferdinand și a străzilor adiacente, din cauza nerespectării termenilor contractuali. Firma a amenințat cu plângeri penale, susținând că mai are de încasat 5 milioane de lei pentru lucrările efectuate. În plus, primăria este acuzată că favorizează o altă firmă, Mooz Services SRL, subcontractant al Meva.
Urban Scope SRL, firma care a proiectat lucrările, este deținută de Radu Marian Dragomir, un fost angajat al companiei UTI, patronată de un om de afaceri condamnat pentru dare de mită. Urban Scope a câștigat contracte de peste 132 de milioane de euro cu instituții din țară. Un alt actor important, Hidro Salt-B-92 SRL, a fost implicat în numeroase controverse legate de abandonarea proiectelor și solicitarea de fonduri suplimentare.
Lucrările de modernizare sunt în diverse stadii de finalizare: Bulevardele Lăpușneanu și 1 Decembrie (95%), Bulevardul Ferdinand (80%) și Bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei (92%). Totuși, numeroase probleme rămân nerezolvate, iar termenele de finalizare sunt constant amânate.
Primăria Constanța se confruntă cu dificultăți majore în modernizarea infrastructurii orașului, din cauza întârzierilor, costurilor crescute și conexiunilor penale ale firmelor implicate. Locuitorii și turiștii suferă consecințele acestor probleme, iar viitorul proiectelor rămâne incert.
