Constructorul turc Makyol Insaat, care a început lucrările la autostrada Sibiu – Făgăraș, oferă salarii competitive pentru angajații săi, în încercarea de a atrage forța de muncă necesară pentru un proiect de o asemenea amploare. Compania a anunțat că va avea nevoie de aproximativ 1.000 de muncitori, iar salariile nete oferite pentru diverse poziții variază între 930 și 1.500 de euro lunar, în funcție de experiența și calificările fiecărui angajat.
Conform ofertelor de angajare publicate pe platforma BestJobs, compania turcă vizează o gamă variată de specializări, de la ingineri și contabili până la operatori de utilaje și specialiști în siguranța muncii. Pentru inginerii care vor lucra la birourile de la Cîrța, salariul net este între 1.200 și 1.325 de euro pe lună. În plus, postul solicită o experiență de lucru cuprinsă între 2 și 10 ani, cu un program zilnic de lucru de 9 ore, de luni până vineri. De asemenea, pentru economiști și contabili, salariile ajung până la 1.100 de euro net, cu transport asigurat către biroul de la Tălmaciu.
În privința siguranței muncii, un coordonator SSM, care va gestiona securitatea muncitorilor pe șantier, va monitoriza respectarea măsurilor de protecție și va investiga posibilele accidente de muncă, va primi între 1.300 și 1.500 de euro net pe lună. Cerințele pentru acest rol includ cel puțin trei ani de experiență în coordonarea activităților de securitate a muncii pe șantiere mari, preferabil în cadrul unor proiecte de construcții de autostrăzi.
De asemenea, un operator de utilaje pe șantier poate câștiga peste 1.000 de euro lunar, iar un specialist IT între 1.200 și 1.300 de euro. Aceste salarii sunt destul de atractive pentru piața românească a muncii, iar compania speră că vor atrage atât muncitori calificați din România, cât și din alte țări, dacă va fi necesar.
Pentru a asigura o bună desfășurare a lucrărilor și a menține eficiența echipelor de muncitori, Makyol Insaat a început deja lucrările de organizare a șantierului la Cîrța, locul unde va fi amplasată o bază de cazare pentru aproximativ 400 de muncitori. Fiecare cameră din această bază va dispune de facilități moderne, inclusiv băi proprii, dușuri și spații de depozitare.
Baza de la Cîrța este doar una dintre cele trei planificate de companie de-a lungul traseului autostrăzii, urmând să fie amenajate și alte două facilități pe măsură ce lucrările de construcție avansează. În acest fel, muncitorii vor beneficia de condiții bune de cazare și vor putea să își desfășoare activitatea într-un mediu organizat și dotat corespunzător.
Dacă va fi necesar, constructorul turc va aduce câteva sute de muncitori din Turcia, în cazul în care numărul de lucrători calificați disponibili pe plan local nu va fi suficient pentru a acoperi toate necesitățile proiectului.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, cu o lungime totală de 68 de kilometri, reprezintă un proiect de infrastructură major, cu un buget de aproximativ 6,4 miliarde de lei, ce va fi construită în patru ani. Această nouă arteră rutieră este menită să descongestioneze traficul aglomerat de pe Drumul Național 1 (DN1) și să creeze o legătură directă și eficientă între Sibiu și Făgăraș, cu multiple puncte de acces pentru localitățile din zonă.
Proiectul cuprinde șapte noduri rutiere și 12 viaducte, ceea ce va permite distribuirea uniformă a traficului și va asigura conectivitatea mai rapidă pentru traficul de tranzit. Această autostradă este vitală nu doar pentru facilitarea circulației în zonă, ci și pentru stimularea dezvoltării economice regionale, atragerea de investiții și crearea de locuri de muncă.
Compania Makyol Insaat și asociații săi trebuie să finalizeze acest proiect în termenul stabilit, respectiv patru ani. Proiectul autostrăzii Sibiu – Făgăraș este de o complexitate deosebită, iar lucrările inițiale vor include, în principal, construirea fundațiilor pentru piloni și poduri. Conform lui Nobert Tătar, unul dintre inginerii implicați în proiect, una dintre provocările principale va fi găsirea de muncitori specializați pentru operarea echipamentelor de nișă, inclusiv macarale și alte utilaje necesare pentru construcții de mare amploare.
În cazul în care nu vor fi suficienți muncitori români disponibili pentru rolurile necesare, compania turcă va aduce muncitori din țara de origine, dar rămâne angajată să recruteze local, pe cât posibil, contribuind astfel la economia locală și asigurând oportunități de muncă pentru locuitorii din regiune.
Proiectul autostrăzii Sibiu – Făgăraș reprezintă nu doar un pas important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, dar și o oportunitate pentru muncitorii români din domeniul construcțiilor. Salariile oferite de Makyol Insaat sunt competitive pentru piața locală și asigură stabilitate pentru angajați, iar condițiile de muncă și cazare asigurate de companie reflectă un angajament serios pentru calitatea proiectului și bunăstarea personalului.
Pe lângă beneficiile salariale, acest proiect oferă muncitorilor și specialiștilor români o experiență profesională valoroasă, lucrând la un proiect major și complex, cu echipamente și tehnologie de ultimă generație. Totodată, succesul proiectului poate reprezenta un model de bună practică pentru viitoarele proiecte de infrastructură, atât din perspectiva companiilor implicate, cât și din cea a autorităților care gestionează aceste inițiative.
sursa foto: Facebook/ FMI