În primele șapte luni ale anului 2023, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 22,2% în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), scrie G4Media.
În plus, autoturismele „verzi” (electrice, hibride și plug-in hybrid) au înregistrat o creștere semnificativă de 36,5% și au ajuns să reprezinte o cotă de piață de 22,9%.
În ceea ce privește mărcile de autoturisme, Dacia a condus în clasamentul primelor zece mărci, urmată de Renault, Toyota, Volkswagen, Ford, Skoda, Hyundai, Mercedes-Benz, Suzuki și BMW.
Segmentul autoturismelor reprezintă aproximativ 84% din piață și a înregistrat o creștere de 12% în iulie 2023 față de iulie 2022.
În ceea ce privește tipurile de combustibil, motoarele pe benzină au scăzut cu 1,4%, ajungând la o pondere de 63,9%, iar cele diesel au înregistrat o scădere de 1%, reprezentând 13,1% din total.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate” (100% electrice, hibride și plug-in hybrid) au ajuns la o cotă de piață de 22,9%, depășind cota deținută de motoarele diesel. Autoturismele 100% electrice au avut o cotă de 10,4%, în creștere față de 7,9% în anul precedent.
Cumpărările de autoturisme ecologice au crescut cu 36,5%, cu o creștere semnificativă a autoturismelor 100% electrice (+62,7%) și plug-in hybrid (+48,8%).
Autoturismele electrice au înregistrat o creștere de 86,4% în iulie 2023 față de anul anterior, iar autoturismele plug-in au crescut cu 60,5%. Vânzările de autoturisme full hybrid au crescut cu 7,9% în iulie 2023 și cu 11,5% în primele șapte luni ale anului.
Clasamentul primelor cinci autoturisme 100% electrice cele mai vândute a fost condus de Dacia Spring, urmată de Tesla Model Y, Renault Megane, Tesla Model 3 și Volkswagen e-UP!.






