Adidas, în litigiu cu mișcarea Black Lives Matter (BLM) din cauza identității vizuale. Problema reclamată de compania fashion

0
12
Adidas, dată în judecată de investitori. Aceștia susțin că firma știa despre comportamentul problematic al lui Kanye West de mulți ani

Adidas a cerut Oficiului SUA pentru mărci comerciale să respingă o cerere de înregistrare a mărcii Black Lives Matter (BLM), care prezintă trei dungi paralele, scrie Reuters.

Desenul Black Lives Matter Global Network Foundation ar crea confuzie cu propria sa marcă celebră cu trei dungi, a declarat gigantul de îmbrăcăminte sportivă.

Adidas a adăugat că își folosește sigla de peste 70 de ani. Black Lives Matter Global Network Foundation este cea mai importantă entitate din cadrul mișcării descentralizate BLM.

Grupul a solicitat în noiembrie 2020 o marcă înregistrată în SUA pentru un design galben cu trei dungi, pe care să îl folosească pe mărfuri, inclusiv pe haine și genți.

Într-o notificare de opoziție depusă la biroul de mărci comerciale, Adidas a declarat că designul propus „încorporează trei dungi într-un mod care este similar în mod confuz cu marca Three-Stripe în ceea ce privește aspectul și impresia comercială generală”.

Compania a adăugat că consumatorii care sunt familiarizați cu produsele și serviciile sale „pot presupune” că cele oferite sub marca solicitantului „provin din aceeași sursă sau că sunt afiliate, conectate, asociate sau sponsorizate de Adidas”.

Biroul american pentru mărci comerciale a acordat Black Lives Matter Global Network Foundation termen până la 6 mai pentru a răspunde la contestație.

Black Lives Matter Global Network Foundation și Adidas nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea BBC.

BLM a devenit celebru după moartea în 2012 a lui Trayvon Martin, un tânăr de culoare neînarmat de 17 ani, care a fost împușcat de George Zimmerman, voluntar de pază de cartier, în Florida.

Mișcarea a câștigat și mai mult sprijin în vara anului 2020, după ce George Floyd, un bărbat de culoare neînarmat, a fost ucis în Minneapolis, Minnesota, de către un polițist care a îngenuncheat pe gâtul său.

În luna ianuarie a acestui an, Adidas a pierdut un proces în instanță pentru a încerca să împiedice marca de lux Thom Browne să folosească un design.

Gigantul de îmbrăcăminte sportivă a susținut că cele patru dungi ale lui Browne erau prea asemănătoare cu cele trei dungi ale sale.

Browne a argumentat că este puțin probabil ca cumpărătorii să confunde cele două mărci, deoarece – printre altele – marca sa avea un număr diferit de dungi.

Documentele folosite în acest caz au arătat că Adidas a inițiat peste 90 de procese și a semnat peste 200 de acorduri de soluționare a litigiilor legate de marca sa începând cu 2008.

Potrivit Adidas, numărul de dungi de pe celebra sa marcă nu are nicio semnificație. Compania a declarat că fondatorul său Adolf Dassler a testat mai multe versiuni și combinații de dungi și a constatat că cele care apar pe marca sa se văd cel mai bine în fotografii.

BLM a devenit celebru după moartea în 2012 a lui Trayvon Martin, un tânăr de culoare neînarmat de 17 ani, care a fost împușcat de George Zimmerman, voluntar de pază de cartier, în Florida.

Mișcarea a câștigat și mai mult sprijin în vara anului 2020, după ce George Floyd, un bărbat de culoare neînarmat, a fost ucis în Minneapolis, Minnesota, de către un polițist care a îngenuncheat pe gâtul său.

În luna ianuarie a acestui an, Adidas a pierdut un proces în instanță pentru a încerca să împiedice marca de lux Thom Browne să folosească un design.

Gigantul de îmbrăcăminte sportivă a susținut că cele patru dungi ale lui Browne erau prea asemănătoare cu cele trei dungi ale sale.

Browne a argumentat că este puțin probabil ca cumpărătorii să confunde cele două mărci, deoarece – printre altele – marca sa avea un număr diferit de dungi.

Documentele folosite în acest caz au arătat că Adidas a inițiat peste 90 de procese și a semnat peste 200 de acorduri de soluționare a litigiilor legate de marca sa începând cu 2008.

Potrivit Adidas, numărul de dungi de pe celebra sa marcă nu are nicio semnificație. Compania a declarat că fondatorul său Adolf Dassler a testat mai multe versiuni și combinații de dungi și a constatat că cele care apar pe marca sa se văd cel mai bine în fotografii.

Adidas, în litigiu cu mișcarea Black Lives Matter (BLM) din cauza identității vizuale. Problema reclamată de compania fashion
Adidas, în litigiu cu mișcarea Black Lives Matter (BLM) din cauza identității vizuale. Problema reclamată de compania fashion
Adidas, în litigiu cu mișcarea Black Lives Matter (BLM) din cauza identității vizuale. Problema reclamată de compania fashion

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.