Cătălin Drulă, cere o anchetă rapidă în urma exploziei de la Călimănești, Vrancea. 4 persoane și-au pierdut viața pe șantierul Autostrăzii Moldovei

0
16
Cătălin Drulă, critici la adresa OUG pe adaos comercial Inspirație comunistă. Risc de penurie de produse, rafturi goale și falimente”. Foto: Tw/@europapress_ro
Cătălin Drulă, critici la adresa OUG pe adaos comercial Inspirație comunistă. Risc de penurie de produse, rafturi goale și falimente”. Foto: Tw/@europapress_ro

Președintele USR și fost ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a reacționat prompt după explozia tragică de la șantierul Autostrăzii Moldovei din Călimănești.

Drulă a exprimat condoleanțe familiilor victimelor și a cerut o anchetă rapidă și profesionistă pentru stabilirea vinovaților și luarea de măsuri pentru prevenirea unor astfel de tragedii în viitor, precizează Economedia.

În contextul acestei explozii devastatoare, în care patru muncitori au pierit, iar alți cinci au fost răniți, Cătălin Drulă a adus în atenție o problemă majoră: lipsa contractelor de supervizare pentru majoritatea loturilor de pe Autostrada Moldovei.

El a subliniat că 9 din cele 10 loturi ale Autostrăzii Moldovei între Buzău și Pașcani nu au contracte semnate pentru servicii de supervizare cu consultanți independenți, ci supervizarea este asigurată cu resursa CNAIR.

Supervizarea lucrărilor pe un șantier de construcție este o practică esențială în ceea ce privește respectarea contractelor de proiectare și execuție, precum și pentru identificarea și soluționarea oricăror probleme sau modificări de contract, inclusiv perioada de garanție a lucrărilor. În iulie, CNAIR a numit firma IRD Engineering ca supervizor pe unul dintre loturile Autostrăzii Moldovei, mai precis pe lotul 3 Buzău – Focșani.

Cătălin Drulă a declarat: „Tragicele vești din această dimineață de pe șantierul A7, cel mai mare proiect rutier din Europa pe PNRR. În primul rând, gândurile mele merg către victimele acestei explozii și familiile lor.

În al doilea rând, cer o anchetă rapidă și profesionistă prin care să aflăm vinovații acestei tragedii și măsurile ca să nu se mai repete niciodată. Nu în ultimul rând, este important de spus că pe acest lot de autostradă nu există contract semnat pentru dirigenția de șantier (“supervizare”, în termen tehnici).”

De asemenea, Drulă a menționat că situația este similară pe majoritatea loturilor Autostrăzii Moldovei între Buzău și Pașcani, semnate cu același constructor, și că supervizorul ar trebui să fie o firmă specializată contractată de Ministerul Transporturilor/CNAIR, care să aibă expertiză în toate domeniile, inclusiv Siguranța și Sănătatea în Muncă.

Directorul regional CNAIR Iași (DRDP Iași) și consilier municipal PSD Iași, Ovidiu Laicu, a fost adus în atenție de către Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pentru că ar fi fost numit șef peste consultanța de șantier pentru Autostrada Focșani – Bacău, parte din Autostrada Moldovei (A7).

Această numire a stârnit controverse, iar Ovidiu Laicu susține că experiența sa îl califică pentru această funcție și că nu există nicio prevedere legală care să îi interzică acest lucru.

Explozia de la șantierul Autostrăzii Moldovei din Călimănești a atras atenția asupra problemelor grave legate de supervizarea lucrărilor pe autostrăzi și de numirile controversate în domeniu, punând sub semnul întrebării siguranța lucrărilor și respectarea standardelor în construcția acestor proiecte de infrastructură esențiale pentru România.

Cătălin Drulă, cere o anchetă rapidă în urma exploziei de la Călimănești, Vrancea. 4 persoane și-au pierdut viața pe șantierul Autostrăzii Moldovei
Cătălin Drulă, cere o anchetă rapidă în urma exploziei de la Călimănești, Vrancea. 4 persoane și-au pierdut viața pe șantierul Autostrăzii Moldovei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.