Comunitatea Declic a lansat o campanie vizibilă pentru a cere interzicerea reclamelor la jocurile de noroc și pariurile sportive. Mesajul „Interziceți reclama la jocuri de noroc și pariuri sportive!” a fost afișat pe magazinul Cocor din București și pe panouri din Timișoara, conform unui comunicat de presă scrie declic.
Peste 194.000 de membri ai comunității Declic au semnat o petiție prin care îi cer liderului PSD, Marcel Ciolacu, și președintelui Camerei Deputaților, Alfred Simonis, să adopte măsuri de interzicere a reclamelor la jocurile de noroc și pariurile sportive.
Ana Racheleanu, coordonatoarea campaniei „Interziceți reclama la jocuri de noroc și pariuri sportive!”, a declarat: „Dacă tot le place reclama stradală de mari dimensiuni la pariuri sportive, am zis să le facem pe plac și să facem și noi reclamă. Nu o dată, nu o zi, ci o săptămână întreagă! Reclama agresivă rămâne și continuă să alimenteze dependența nocivă.”
Deși Marcel Ciolacu a anunțat că a redus „drastic” spațiul de reclamă pentru jocurile de noroc, o Ordonanță de Urgență emisă de Guvern permite în continuare amplasarea de bannere publicitare de 35 de metri pătrați pe străzi și difuzarea de reclame insistente la televizor.
Alfred Simonis a inițiat un proiect de lege care vizează mutarea caselor de pariuri în afara orașelor, dar acest proiect nu conține prevederi pentru interzicerea reclamelor.
Ana Racheleanu a adăugat: „Deși Marcel Ciolacu și Alfred Simonis vorbesc cu fiecare ocazie despre reducerea numărului de săli de joc și mutarea acestora la marginea orașelor, ei ignoră problema reclamei agresive. Dacă reclama nu este interzisă odată cu adoptarea celorlalte măsuri, vom vedea din ce în ce mai multă reclamă prin care oamenii sunt aduși înapoi în sălile de joc sau pe site-urile de pariere.”
Campania Declic a achiziționat spațiu de publicitate la KM 0 al Bucureștiului, pe panoul imens de pe magazinul Cocor, cu mesajul „Interziceți reclama la jocuri de noroc și pariuri sportive. Ciolacu & Simonis, acționați acum!”. Același mesaj este afișat și în orașul alegătorilor lui Alfred Simonis, Timișoara.
Această acțiune face parte dintr-o campanie mai amplă în care peste 194.000 de oameni cer interzicerea reclamelor la jocurile de noroc și pariurile sportive, iar petiția poate fi semnată pe site-ul Declic.
