
Germania nu mai depinde de importurile din Rusia pentru aprovizionarea cu energie, a declarat ministrul de finanțe al țării pentru BBC.
Christian Lindner a declarat că Germania și-a diversificat complet infrastructura energetică de la invazia Rusiei în Ucraina de anul trecut.
În urma invaziei, Rusia a închis robinetele de gaz către Europa, ceea ce a dus la temeri legate de pene de curent în această iarnă.
Dar Germania a găsit noi surse de energie, a declarat Lindner.
,,Da, bineînțeles că Germania este în continuare dependentă de importurile de energie, dar astăzi, nu de importurile rusești, ci de pe piețele globale”, a spus el.
Germany says it is no longer reliant on Russian energy: New sources of energy mean Germany is no longer dependent on Russia, Germany’s finance minister said. https://t.co/EAFaFUprOr pic.twitter.com/Kq8NNT3gv2
— PMA Accountants (@PMA_Accountants) January 18, 2023
Anterior, Germania importa aproximativ jumătate din gazele sale din Rusia și mai mult de o treime din petrolul său.
Dar Rusia a întrerupt aprovizionarea cu gaze a țării în august, în timp ce Germania a oprit importurile de petrol rusesc la începutul anului.
În cursa sa pentru a găsi surse alternative de energie, țara a redeschis centralele electrice pe cărbune, a amânat planurile de închidere a celor trei centrale nucleare rămase și a făcut presiuni pentru a crește capacitatea de stocare a gazelor naturale importate din alte țări, precum Norvegia și SUA.
În cadrul Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos, Elveția, Lindner a subliniat viteza cu care a fost construit un nou terminal de gaz natural lichefiat în Germania – într-un timp record de aproximativ opt luni, a spus el. Au fost planificate mai multe investiții în infrastructură, a adăugat el.
,,Acesta este doar [un] exemplu al schimbării enorme a politicilor germane”, a spus el.
,,Am înțeles că trebuie să ne încurajăm competitivitatea după epoca cancelarului [Angela] Merkel. Acea epocă s-a concentrat, ei bine, pe punctele forte din trecut, iar acum dezvoltăm punctele forte ale viitorului”, a spus el.
Lindner a dat o notă optimistă, sugerând că există ,,unele dovezi” că inflația din Germania a atins anul trecut vârful său maxim.
,,Probabil că există o redresare mai rapidă a economiei globale și a economiilor europene decât se aștepta”, a spus el.
Cu toate acestea, rămâne însă potențialul unei dispute comerciale dăunătoare între UE și SUA pe tema subvențiilor ecologice.
Anul trecut, SUA au aprobat investiții masive în valoare de 370 de miliarde de dolari (299 de miliarde de lire sterline) pentru tehnologii ecologice, inclusiv credite fiscale pentru mașinile electrice fabricate în America.
Cu toate acestea, legea include unele norme ,,made in America”, care au generat îngrijorări în Europa că întreprinderile din afara SUA vor fi dezavantajate.
Într-o vizită la Washington luna trecută, președintele francez Emmanuel Macron a criticat regulile americane ca fiind ,,super agresive”.
Lindner a declarat că nu dorește ca Uniunea Europeană să înceapă un război comercial cu SUA din cauza acestor reguli.
,,Trebuie să evităm orice fel de competiție – cine este capabil să plătească mai multe subvenții”, a spus el. ,,Nu trebuie să se întâmple”.
Comentariile lui Lindner semnalează provocările care stau în față în timp ce Europa încearcă să elaboreze un răspuns la legea americană privind clima, care se numește oficial Legea privind reducerea inflației.
Franța a propus să răspundă cu stimulente rivale de tip ,,cumpărați european”, iar oficialii Uniunii Europene au promis, de asemenea, săptămâna aceasta, măsuri ,,decisive”.
Lindner a declarat că menținerea unor condiții de concurență echitabile este importantă, dar a dorit ca cele două părți să negocieze scutiri pentru companii sau să dezvolte un nou acord comercial, mai degrabă decât să încerce să se subvenționeze reciproc.
,,Există o amenințare la adresa condițiilor de concurență echitabile și iau acest lucru în serios, dar… noi cheltuim și investim mult mai mult decât partea americană, așa că nu trebuie să ne fie teamă”, a spus el.
,,Unii, în context european, văd în Legea privind reducerea inflației o ocazie de a introduce politici pe care le-au propus în trecut, iar eu cred că este o ocazie de a ne consolida competitivitatea la nivel european, de a face noi progrese în ceea ce privește uniunea piețelor de capital, de a negocia cu partea americană un acord de liber schimb – dar nu de a plăti mai multe subvenții”, a spus el.
Spre deosebire de marile companii auto franceze, multe firme germane au deja o prezență importantă în SUA, inclusiv fabrici de producție.
Regulile ,,made in America” au provocat o reacție de respingere chiar și din partea unor companii americane, multe dintre acestea bazându-se pe piese fabricate în alte țări.